מנגל בעצמאות? מחירי הבשר והעופות קופצים

שיפוד של הביוקר: הקניות למנהג המסורתי יעלו לכם עד 20% יותר השנה • הסיבות: "יש חוסר, המשחטות העלו את מחירי הקנייה של המוצרים וזה מתגלגל לצרכן"

ארז ריבר בבר בשר. צילום: ללא

עוד הנאה מסורתית שתעלה לכם הרבה יותר מבעבר: אחד מהמנהגים הישראליים הידועים ביותר הוא כמובן הכנת בשר על האש ביום העצמאות. השנה, עם העלאות המחירים הרבות, גם סל הצריכה, הכולל בשר ועופות, יהיה יקר יותר.

מבדיקה שערכנו באמצעות פרייסז ב־2.5.24 לעומת 14.4.23, עולה כי המחירים של מוצרי העופות והבשרים גבוהים יותר השנה. כך, למשל, המחיר השכיח ביותר לאנטריקוט אשתקד ב־8.5.23 עמד על 138.9 שקלים, לעומת 145.72 שקלים ב־29.4.24 - עלייה של 4.9%. מחיר חזה עוף טרי עומד על 38.64 שקלים לעומת 36.59 שקלים - עלייה של 5%. כתף בקר תעלה 72.82 שקלים לעומת 63.35 שקלים בשנה שעברה - עלייה של 14.9%.

מי שירצה לשים על המנגל פילה סלמון יגלה כי מחירו של הדג הפופולרי עלה ל־129.42 שקלים לעומת 121.33 שקלים - עלייה של 6.6%.

צילום: דרור ארצי/ ג'יני // "כשחוגגים צריך גם לאכול". מנגליסט בפעולה, צילום: דרור ארצי/ ג'יני //

יש לציין כי החג השנה ייחגג על רקע ההודעה מצידן של חברות גדולות כי הן מעלות מחירים. כך, למשל, זוגלובק העלתה את מחירי מוצריה ב־9.8% החל מ־1 במארס, וחברת הנקניקים יחיעם ייקרה לאחר חג הפסח את מוצריה בשיעור של כ־9%. מחיר מוצרי טירת צבי יעלה ב־9.6% החל מ־16 במאי, קרי לאחר יום העצמאות.

גורם בענף רשתות המזון אמר ל"ישראל היום" כי "למרות העלאות המחירים של החברות המייצרות מוצרים קפואים דוגמת קבב ונקניקיות, השינוי העיקרי במחירים לא יהיה בהם היות שמדובר במוצרים זולים. המוצרים היקרים הם סטייקים ופרגיות, ויש העלאת מחירים של 10%-20%.

"כאמור, אם נקניק עלה 10.9 שקלים ועכשיו הוא עולה 11.9 שקלים, זה לא מה שישפיע על הסל של יום העצמאות. ההשפעה תהיה במוצרים הטריים היקרים. כך, למשל, קילוגרם פרגיות עלה בשנה שעברה 55 שקלים והשנה 70 שקלים, סטייק עלה מ־80 שקלים ל־100 שקלים. השנה מוצרי הבשר הרבה יותר יקרים. יש חוסר, והמשחטות העלו את מחירי הקנייה של המוצרים וזה מתגלגל. בקצבייה יש עליות זוחלות, ומאז המלחמה המחירים לא יורדים - הם רק עלו".

בשר מעובד, צילום: ללא

לדברי קינן ממן, משנה למנכ"ל קשת טעמים, "כרגע אין מגמה מדאיגה בבשר. היה מחסור בעופות בחג הפסח אבל אנחנו פחות סבלנו מזה כיוון שאנחנו לא כשרים. היה מחסור משמעותי בשוק הכללי. אנחנו לא ערים לכך שהולכים להעלות מחירים בתחום הבשר. אני מקווה שלפחות בתחום הזה המחירים יישארו ברמה שלהם, שהיא גם כך גבוהה. אין צפי למשהו דרמטי, זה יכול להיות בשוליים ובאחוזים בודדים".

בנוגע להתייקרות של המוצרים הקפואים, הוא אומר כי "זה מצטרף לגל העלאות המחירים שיש בשוק, שנובע מעליות התשומות וכוח האדם. מחיר היבוא וחומרי הגלם עלה בגלל עליית מחירי ההובלות. גם שער היורו עלה, וזה גרר העלאות מחירים של היצרנים".


גם חברת עוף טוב מעלה את מחירי חלק מהמוצרים הקפואים בשיעור של 9.8 אחוזים. מחירי המוצרים המצוננים של החברה, ישארו ללא שינוי. עליית המחירים תיכנס לתוקפה החל מ ה 16 במאי.

מעוף טוב נמסר בתגובה כי ״בעקבות המציאות הכלכלית המאתגרת המתאפיינת בעליות משמעותיות בעלות חומרי הגלם, נאלצנו להודיע לקמעונאים על עליית מחירים מידתית של חלק ממוצרינו הקפואים, בשיעור ממוצע של כ-9.8%. מדובר בעלייה אשר תקזז רק באופן חלקי את עלויות הייצור ובעיקרן מחירי העוף וההודו, שעלו בשנה האחרונה בעשרות אחוזים.

נדגיש כי עד כה ספגה החברה את העלויות הללו לאורך זמן וגם כעת, מחיריהם של חלק נכבד ממוצרי החברה יישארו ללא שינוי״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר