החלטת בג"ץ להפסקת המימון לישיבות תפנה כחצי מיליארד שקלים לתקציב המדינה

יופסקו המימון והתמיכה לכ-60 אלף אברכים, מהלך שמצריך את היערכות משרדי האוצר • תקציב הישיבות בשנה האחרונה מוערך בכ-1.7 מיליארד שקלים, וחרף הקיצוץ התקציבי בממשלה, לא נפגע • גורמים באוצר: "זוהי רעידת אדמה בעולם הישיבות, אנחנו מנתחים את המורכבויות"

מנהיג הציבור החרדי הרב דב לנדו נגד הממשלה - "אל תשימו ליבכם לכל מיני דיבורי הבל אחרים, כי ימינם ימין שקר" // ללא

ברזי הכסף נסגרים: בג"ץ הוציא הערב (חמישי) צו ביניים שמורה על הפסקת תקצוב הישיבות שתלמידיהן מחויבים בגיוס אך, לא עושים כן. בתוך כך, בג"ץ דחה את בקשת היועצת המשפטית הממשלה, עו"ד גלי בהרבה מיארה, להפסיק את תקצוב הישיבות החל מחודש אוגוסט הקרוב, כלומר סוף שנת הלימודים הקרובה.

גורמים באוצר אמרו הערב ל"ישראל היום": "המשמעות היא שכ-60 אלף בני ישיבות יפסיקו לקבל תמיכה. אנחנו לומדים את המשמעויות ומנתחים כרגע את ההחלטה ואת המורכבויות. יש כאן אירוע מאוד מאתגר, אבל אנחנו נערכים ליישום של זה בהתאם להחלטת בג"ץ".

משרד האוצר, צילום: אורן בן חקון

גורמי מקצוע מאגפים שונים במשרד קיימו הערב שיחת היערכות, ובימים הקרובים יקיימו התייעצויות נוספות כדי לתת מענה להחלטה. נזכיר כי תקציב תלמידי הישיבות והאברכים השנה מוערך בכ-1.7 מיליארד שקלים, שיא כל הזמנים. מדובר בסעיף הגדול ביותר בכספים הקואליציוניים לשנת 2024 שלא עבר קוצץ וזכה בשל כך לביקורת ציבורית נוקבת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר