יום השבתון שחל במסגרת הבחירות ומזג האוויר החם גרם לעלייה משמעותית בביקור בקניונים ובקנייה ברשתות השונות. הקירבה לחג הפסח גרמה לעם ישראל להצטייד בפריטי אופנה, כלי בית, מזון ועוד.
מנחם מעודי, מנכ"ל "עופר בילו סנטר אאוטלט", אמר ל"ישראל היום" כי "מדובר בהיסטריית קניות של אביב הגיע פסח בא. זו ממש חגיגה, הכול מצוין ובשליטה. משעה 8:30 החניון שלנו היה מפוצץ. אנשים הגיעו שעה לפני הפתיחה על מנת לתפוס חנייה, ולכן באופן ספונטני פתחנו ב-9:00, שזה מוקדם יותר מהרגיל. אנשים צבאו על הדלתות, אז אי אפשר היה להשאיר אותם בחוץ. לפי התחזיות להיום, אנחנו מצפים ל-80 אלף מבקרים. זאת לעומת 20 אלף מבקרים ביום רגיל ו-60 אלף מבקרים ביום שבת. אנחנו הולכים לשלש את הפדיונות היום לעומת יום רגיל ולהכפיל לעומת שבת".

לגבי אופי הקניות אומר מעודי כי "אנשים מצטיידים לפסח ולאביב וגם מדובר בפורקן לאחר שהם היו סגורים ומסוגרים בבתים. שלושת הפרמטרים חברו והוציאו את עם ישראל לקניונים, אצלנו במיוחד זה ביתר שאת כי אנחנו אאוטלט עם מחירים אטרקטיבים ומפתה להגיע אלינו. אנחנו מציעים את המבצע של מתנות ב 20 שקלים כדוגמת קנקן עם 6 כוסות במקום 80 שקלים. בנוסף, רשתות רבות מציעות 50% הנחה, שאלה מבצעים ייחודיים לבילו. 50% על מותגי על יצר שישו ושמחו בחנויות".

"צופים עלייה של 50-70% בכמות המבקרים לעומת יום רגיל"
גיא קרן מנכ"ל קניון הקריון הוסיף: "כל השבוע האחרון הייתה תנועה ערה של לקוחות, והיום התנועה גדלה מאד. יש הרבה מאוד אנשים שמנצלים את יום החג והבחירות על מנת להיערך ולקנות. עם זאת, כולם מאד ממושמעים ועוטים מסכות, אין תורים והכל מסודר. יש לנו עומסים חיוביים גם בחניונים וגם בקניון, תחת המגבלות לאור מה שמותר. אנחנו צופים לעלייה של 50-70% בכמות המבקרים לעומת יום רגיל. בבחירות האחרונות הגענו ל 40-42,000 מבקרים היות ואנחנו כקניון אזורי מאד גדול משרתים לקוחות מחיפה ועד ראש הנקרה".

עוד הוסיף: "הלקוחות קונים הכל. רואים שקיות עם כלי בית והרבה אופנה ומתנות. כולם מנצלים את היום לקניות לערב החג. החנויות חיסלו את קולקציית החורף ועכשיו הן מציעות הנחות על קולקציית האביב והקיץ. הפידיון בימי הבחירות עמד על עלייה של 100% ויותר. הלוואי וזה גם היום יהיה ככה וזה נראה שזה יהיה ככה לפי מה שאנחנו רואים".
בביג מרכזי קניות חלה תנועה ערה של קונים משעות הבוקר. בביג מרכזי קניות מסרו כי שילוב החג הקרב, יום השבתון והסגר הממושך הוציאו את עם ישראל לקניות. מדגימה של הפדיונות ניתן היה לראות כבר בשעות הבוקר המאוחרות גידול של כ 50% ביחס ליום רגיל. גם ברשתות מדווחים על תנועה ערה ועל מבצעים אטרקטיבים.
"הקדימו את הקניות לחג ליום הבחירות"
לדברי דן איתמר, סמנכל השיווק של קבוצת בריל ומנכ"ל "נאוטיקה טימברלנד", ההערכה שלהם היא שיום הבחירות הנוכחי יהיה חזק יותר ממרץ 2020. הסיבות הן שהחזרה לחיים גורמת לאנשים לרצות לבלות ואין להם איפה לבזבז את הכסף כרגע. הם לא נוסעים לחו"ל והם מוציאים כסף על בגדים.
"אנחנו ימים לפני החג ואנשים הקדימו את הקניות לחג כבר היום. בנוסף, בדרך כלל בתקופה הזו המלאי של סוף העונה. השנה בגלל שהחנויות היו סגורות, יש מלאים גדולים מהחורף לצד הקולקציות החדשות ויש הנחות רבות. למשל בניין ווסט בקניית פריטים ב 500 שקלים מהקולקצייה החדשה, משלמים 350 שקלים, בלי קופר יש גינסים החל מ 149 שקלים מהקולקציה החדשה, בנאוטיקה אנחנו מציעים 50% על הפריט הראשון, 60% על השני 70% על השלישי, על קולקציית החורף ובטימברלנד 50% על הפריט הראשון ו60% על השני. בנוסף, חברי מועדון מקבלים 10% נוספים. בנוסף, מזג האוויר עושה טוב לקניונים ולא צפינו את המזג אוויר הזה. אני מעריך שמחזור המכירות יגדל פי חמישה לעומת יום רגיל".
הקניות לחג וההערכות לטיולים במסגרת יום השבתון, הגבירו את המכירות ברשתות המזון. לדברי יוסי שליו, סמנכ"ל השיווק והסחר ברשת "טיב טעם", "מהבוקר אנחנו רואים קניות לחג היות והחג עוד ארבעה ימים בתוספת הערכות לטיולים וגרילים, שזה מכפיל כוח. אנשים בחופש והם מנצלים את היום לקניות, לטיולים, לגרילים ולמפגשים חברתיים. הצרכנים עורכים בעיקר קניות לחג כדוגמת: בשר, דגים, עופות , ירקות ומוצרים לשולחן החג מכל הבא ליד. בנוסף קונים פיתות לטיולים, קבב, המבורגר, שיפודי פרגית וסטייקים, כל הדברים שהולכים לגריל. אני מניח שתהיה עלייה של 50-70% במחזור לעומת יום רגיל".
מנתוני חברת שב״א ,שירותי בנק אוטומטיים, מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיס אשראי, עולה כי בין השעות 9:00 עד 12:00 הבוקר הוציאו הישראלים סכום של 316.5 מיליון שקלים ברכישות בכרטיסי אשראי. בהשוואה לנתונים בשעות אלו ביום הבחירות לכנסת ה-23 שנערך ב-2 במרץ 2020, מדובר על ירידה של 5.8% - אז נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בהיקף של 336 מיליון שקלים. הדקה הכי עמוסה במהלך הבוקר היתה 11:43 בה נרשמו הוצאות בהיקף של 2.52 מיליון שקלים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו