פייסבוק תאפשר לגולשים לסנן מודעות פוליטיות // צילום: איי.אף.פי // פייסבוק תאפשר לגולשים לסנן מודעות פוליטיות

פייסבוק תאפשר לסנן מודעות פוליטיות

משתמשי הרשת החברתית יוכלו לבחור אם ברצונם להיחשף למודעות באמצעות שינוי ההגדרות בחשבונם • השינוי יחול גם באינסטגרם

מכה לפוליטיקאים ולקמפיינים: פייסבוק עדכנה הערב (חמישי) כי הכלי שמאפשר לאנשים לראות פחות מודעות פוליטיות על גבי הפלטפורמות יתרחב לשורת מדינות – ובהן ישראל. מעתה, אנשים בישראל ובמדינות נוספות יוכלו לבחור שלא לראות מודעות פוליטיות בעת השימוש בפייסבוק ובאינסטגרם, דרך שינוי הגדרות החשיפה לפרסומות בכל אחת מהפלטפורמות.

המודעות הפוליטיות משחקות תפקיד משמעותי בכל מערכת בחירות – כפי שניתן לראות גם במערכת הבחירות הנוכחית בישראל. עם זאת, אנשים ברחבי העולם העידו כי הם היו רוצים לראות פחות מודעות פוליטיות בזמן השימוש בפייסבוק ובאינסטגרם.

חשוב לציין כי ייתכן שאנשים ימשיכו לראות מודעות פוליטיות גם לאחר שינוי ההגדרות – פייסבוק מבקשת מהמשתמשים לדווח על מודעות שנראות פוליטיות, על מנת שהחברה תמשיך לשפר את הכלי החדש. 

הודעתה של פייסבוק מגיעה בתזמון מעניין מאחר ורק אתמול הודיעה חברת גוגל גם היא הודעה מפתיעה, לפיה "תפסיק למכור מודעות אשר מתבססות על היסטוריית הגלישה של המשתמשים בדפדפן כרום החל משנה הבאה". המשמעות היא שבין היתר תחדול החברה מלהשתמש בטכנולוגיות מעקב המזהות מעבר בין אתרים ברחבי הרשת.

המהלך של גוגל הגיע לאחר שענקית החיפוש ספגה לא מעט תלונות על פגיעה בפרטיות, שכן הטכנולוגיה סייעה למפרסמים לבצע פרסום ממוקד באתרי אינטרנט שבהם גולשים ביקרו, ולדעת אילו מודעות ממומנות שיכנעו אותם לבצע רכישות על בסיס היסטוריית הגלישה שלהם.

"לא נייצר כלי ניטור חלופיים למעקב אחרי אנשים בעודם גולשים באינטרנט" // צילום: AFP
"לא נייצר כלי ניטור חלופיים למעקב אחרי אנשים בעודם גולשים באינטרנט" // צילום: AFP

"אנחנו מבהירים כי ברגע שיופסק השימוש בקוקיות של צד שלישי, אנחנו לא נייצר כלי ניטור חלופיים למעקב אחרי אנשים בעודם גולשים באינטרנט, וגם לא נעשה בהם שימוש במוצרים שלנו", כתב אמר דייוויד טמקין, מנהל המוצר של גוגל המוביל את השינוי, בבלוג הרשמי של החברה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו