תכירו את צלם הכדורגל הבכיר באירופה

יש לו יותר הופעות מהרבה מאוד כוכבי־על • הוא השתתף ב־15 משחקי גמר בליגת האלופות • ונשוי לישראלית • תכירו את ברנד אורמצר, צלם הכדורגל הבכיר באירופה

צילום: אלבום פרטי // ברנד אורמצר. צלם הכדורגל הבכיר באירופה

העברת המשחק בין ר.ב לייפציג לליברפול מגרמניה לבודפשט סידרה לברנד אורמצר ימי חופש בתל אביב יחד עם בת הזוג הישראלית ושתי בנותיהם. נדיר שהגרמני בן ה־53 לא עובד בתקופה הזאת של השנה, אבל הקורונה הוכיחה שהיא מסוגלת לשבש את השגרה של כולם, כולל את זאת של האיש שמבלה יותר מכל אחד אחר במגרשי הכדורגל.

"ב־15 השנים האחרונות הייתי ב־120 משחקים בשנה", הוא מתגאה בראיון ל"ישראל היום", "אז תעשה את החישוב לבד". עשיתי. זה יוצא 1,800 משחקים, שבכולם ממוקם אורמצר בנקודה הכי טובה במגרש. מריח את הריחות, שומע את הקולות, ובעיקר רואה את האירועים.

החל מ־1989 אורמצר מחזיק מצלמה. ב־1995 החליט להתמקד באהבה שלו לספורט, וכמה שנים לאחר מכן התמקצע ב"סטדי־קאם" - מכשיר לנשיאה ולייצוב של מצלמת וידאו שמאפשר צילומים "חלקים" גם כשהצלם זז במהירות ממקום למקום. "אני זה שמצלם את השחקנים בעלייה לדשא, בהמנונים, ליד הקרנות ולאורך המגרש", הוא מסביר, ומתברר שהוא עושה זאת היטב. כיום אורמצר הוא צלם הסטדי־קאם הבכיר והמבוקש ביותר בכדורגל האירופי. כזה שמצלם משחקי בונדסליגה, היה בחמישה גביעי עולם וצילם 15 משחקי גמר ליגת האלופות.

ליאו מסי. הצלם הגרמני עוקב גם אחרי הכי גדולים // צילום: אי-פי
ליאו מסי. הצלם הגרמני עוקב גם אחרי הכי גדולים // צילום: אי-פי

לשאלה אם אפשר בכלל ליהנות ממשחק דרך עדשת המצלמה, השיב אורמצר בנחרצות: "מאוד! אני נמצא הכי קרוב לאירועים וחווה את המשחק בצורה הכי טובה". כאוהד דורטמונד, הוא זוכר לרעה את הגמר מול באיירן מינכן בלונדון, שהסתיים בהפסד 2:1 משער דרמטי של אריאן רובן, וכאוהד ניטרלי הוא לא יכול לשכוח את המפגשים בין ריאל לפ.ס.ז' בשמינית הגמר לפני שלוש שנים. "כל כך מהירים שהם הרגישו כמו חמש דקות".

באותו משחק שיחק כריסטיאנו רונאלדו, לדעת אורמצר מהמצטלמים הטובים ביותר בתחום. "מובן שאותו ואת לאו מסי הכי כיף לצלם, אבל גם את זלאטן, שהוא דמות מרתקת לאורך כל 90 הדקות".

תומאס מולר. מוטיבטור יוצא דופן // צילום: אי-פי
תומאס מולר. מוטיבטור יוצא דופן // צילום: אי-פי

המעקב אחר הכוכבים הגדולים דורש מהצלם הגרמני לא רק כושר גופני וכוח פיזי, אלא גם הבנה של המשחק. "אני מקבל הוראות מהבמאי, אני חייב להבין כדורגל ולדעת מה קורה. אני שומע הכל, כולל קללות והוראות, ואם קורה משהו - אני צריך להודיע". אורמצר מציין את תומאס מולר כמוטיבטור יוצא דופן, ומבטיח שרוב הדברים שנאמרים בזמן משחק - גם על ידי מאמנים - לא באמת מעניינים.

כמי שהיה שם, במשחק הבונדסליגה הראשון ללא קהל, אורמיצר חווה כבר תקופה ארוכה את הכדורגל שבו הדממה רועמת ושומעים כל מילה שנזרקת לאוויר. "מוזר להיות במשחקים במצב הזה. דיברתי עם שחקנים ועם שופטים, והם אומרים שקשה להתרכז ככה", הוא מספר, "מקווה שזה ייגמר בקרוב".

בינתיים הוא ממתין למשחק הבא שבו יידרש לתפוס במצלמה את כל מה שמעניין, כשדורטמונד תארח את סביליה בתחילת מארס.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר