פייסבוק הודיעה הבוקר (ראשון) כי תשיק לקראת הבחירות הרביעיות בישראל כלים חדשים שיעזרו לשמור על טוהר הבחירות – בהם מניעת התערבות זרה, צמצום מידע מטעה, הגדלת שקיפות ועידוד הצבעה. "החל ממרץ 2019 כל מי שמעוניין לפרסם מדועה פוליטית בפייסבוק חייב לעבור תהליך אימות זהות ולהוכיח שהוא ישראלי", כתבו ברשת החברתית.
על מנת להילחם במידע מטעה ("פייק ניוז"), בפייסבוק מספרים כי "בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020 (עד חודש ספטמבר) הסרנו יותר מ-4.5 מיליארד פרופילים פיקטיביים. 99.3% מהם הוסרו לפני שדווחו לנו על ידי אנשים. המדיניות שלנו אוסרת על שיתוף מידע מטעה שעשוי להוביל לדיכוי של מצביעים, כגון חדשות כוזבות הקשורות בתאריכים, מיקום, שעה ושיטות הצבעה".

באשר לשקיפות בכל הקשור לתוכן פוליטי ממומן, כל מי שמקדם בתשלום פוסטים פוליטיים יצטרך לעבור הליך הרשמה מול החברה, ולחשוף את הגורם המממן. "מודעות פוליטיות בפייסבוק כוללות מידע על הגורם ששילם עבורן, לאחר שזהותו אומתה, וכן מידע דמוגרפי על האנשים שנחשפו למודעה", כתבו ברשת החברתית.
לצד זה, בפייסבוק מדגישים כי המודעה תהיה זמינה בפלטפורמה לתקופה של 7 שנים מיום הפרסום, בספריית המודעות הפומבית, "כך שכולם יוכלו לראות אילו מודעות פורסמו, מי טורגט באמצעותן וכמה שולם עבורן".
כדי להגדיל את אחוזי ההצבעה, ביום הבחירות תופיע לכלל המשתמשים בישראל הודעה בפיד הקוראת לצאת להצביע. בנוסף, בפייסבוק מדגישים כי הם עובדים עם ועדת הבחירות המרכזית כדי להנגיש מידע מהימן. ביום החבירות יופנו גולשים לאתר הוועדה כדי שיכולו לצפות במידע מדויק בנושא.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו