אחד מהחלקים היחידים של שביל ישראל לאופניים שקיימים בפועל, למעט מספר חלקים לא גמורים, מספק נופים מרהיבים לצד רכיבה זורמת ומאתגרת לעיתים במדבר יהודה.
65 הקילומטרים של סינגל ערד-נווה זוהר נפתחים במצפה מואב בערד, בירידה חדה כלפי מטה בסימון כחול (שביל ישראל באופניים), שמספק לנו פתיחה קלה ומהנה במיוחד. הרכיבה מתאימה לרוכבים ברמה בינונית, כשהסינגל עצמו אינו קשה במיוחד אך לעיתים נמשכים לצד מצוקים קטנים, כך שיש לדעת כיצד לרכוב בצורה נאותה. בנוסף, למרות שמגמת הרכיבה היא למטה, לים המלח, מדובר בטיפוס מצטבר של 730 מטרים, כך שרוכב מתחיל לא בהכרח יהיה מסוגל לצלוח את המסלול כולו.
עם תום הירידה האינטנסיבית נגיע לכפר הנוקדים ונעלה שם על הכביש לכיוון מזרח. חמישה קילומטרים בערך של טיפוס יובילו אותנו בחזרה לסינגל ישראל באופניים מצד ימין שלנו. משם נמשיך דרומה, כשמדי פעם נראה מולנו את ים המלח המרהיב. אל תטעו, אומנם הוא נראה קרוב, אך הרכיבה עוד ארוכה.
שימו לב: בשלב מסויים הסימון של הסינגל משתנה לצבעים שונים – שחור, ירוק ואדום. יש להצטייד במפה או באפליקציית מפות קודם לרכיבה ולעקוב אחר המסלול הנכון. יש לקחת בחשבון שלא בכל הסינגל יש קליטה, ולכן את ההכנות כדאי לעשות קודם לרכיבה עצמה. למרות שמגמת הסינגל היא בירידה לים המלח, יהיו חלקים משמעותיים של טיפוס ויש לקחת זאת בחשבון.
לקראת סוף הסינגל תקבלו מנה נוספת של ירידות מהנות במיוחד, אך יש להם מחיר – סוף הסינגל, כ-100 מטרים, אינו מושלם ולכן תצטרכו לרדת מהאופניים ולרדת בזהירות בירידה תלולה במיוחד. בסוף, אם ירד גשם בתקופה שקודמת לרכיבה, תוכלו לראות גבים מלאים במים.
הסינגל נגמר בשלב זה. אם תרצו תוכלו להמשיך לתחנת הדלק נווה זוהר או לנקודה אחרת שבה תקבעו עם מקפיצן בחזרה לערד, או לחילופין למקום שבו השארתם רכבים. חלק מהרוכבים נוהגים להחנות את הרכבים בקצה הסינגל ולעלות עם מקפיצן, אחרים מעדיפים להותיר אותם במצפה מואב ולחזור לשם באמצעות המקפיצן. כמובן, ניתן גם לעלות בכביש ברכיבה על אופניים, אך יש לקחת בחשבון שמדובר ברכיבת כביש מאתגרת במעלה ההר, בגובה מצטבר של כ-600 מטרים.
הסינגל כולו הינו כ-65 קילומטרים, עם 730 מטרים של טיפוס מצטבר. ניתן לבצע את הרכיבה בארבע וחצי שעות ללא עצירות, אך יש לקחת בחשבון עצירות בדרך.
הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם
להצטרפות