נתניהו עם המחוסן המיליון: "התרגשות עצומה"

ראש הממשלה הגיע למתחם החיסונים באום אל-פחם, התייחס לעלייה בתחלואה ותקף את כחול לבן: "יש פוליטיקאים שמנעו מאיתנו לעשות סגר הדוק וקצר"

ראש הממשלה עם המחוסן המיליון באום אל פאחם // צילום: לע"מ // ראש הממשלה עם המחוסן המיליון באום אל פאחם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו היום (שישי) במתחם החיסונים באום אל פחם שם נפגשו עם המחוסן המיליון בישראל. 

"התרגשות גדולה, נחזור לשגרה בתוך כמה חודשים", אמר רה"מ במהלך הביקור, והעביר ביקורת על כחול לבן: "רצינו סגר קצר והדוק, יש פוליטיקאים שמנעו אותו מסיבות פופוליסטיות". בתגובה אמר שר הביטחון בני גנץ: "אכיפה ומניעה במקומות שצריך מונעת סגרים במקומות שלא צריך".

שר הבריאות אדלשטיין אמר במהלך הביקור: "זה הישג אדיר, תוך כמה חודשים בלבד נוכל לומר 'אסטה לה ויסטה' לקורונה ולחזור לאותה שגרה שאנו כל כך מתגעגעים אליה".

ראש הממשלה נתניהו והשר אדלשטיין במהלך ביקורם במרכז החיסונים באום אל פאחם // צילום: לע"מ
ראש הממשלה נתניהו והשר אדלשטיין במהלך ביקורם במרכז החיסונים באום אל פאחם // צילום: לע"מ

ביקורם של השניים מגיע על רק העלייה הנמשכת בתחלואה: משרד הבריאות עדכן הבוקר ש-5,804 בני אדם אובחנו אתמול כמאומתים לנגיף, זאת מתוך כ-101 אלף בדיקות שבוצעו אתמול. שיעור התוצאות החיוביות עומד על 5.7%.

עוד עולה מנתוני המשרד כי בישראל ישנם 45,373 חולי קורונה פעילים, כאשר בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,102 בני אדם. 678 מהחולים נמצאים במצב קשה, 178 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה. מספר המתים הכולל בישראל מאז פרוץ המגפה עומד על 3,338 בני אדם. עוד נמסר כי 4,019 אנשי צוות רפואי נמצאים בבידוד, מתוכם 487 רופאים ורופאות ו-1,054 אחים ואחיות.

בתוך כך, אמש התברר כי 19 אנשים סבלו מנימול באזור הפה לאחר שקיבלו מנת חיסון ראשונה לקורונה. ההערכה היא שמאז הדיווח באמצע השבוע, ייתכן שעשרות נוספים סובלים מהתופעה. בתגובה לתלונות, בוועדה המתעדפת את החיסונים פנו לחברת פייזר העולמית בקשה לקבל הבהרות על תופעת הלוואי הזו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר