הסגר השלישי החל אתמול רשמית, וכצפוי, עסקים ברחבי הארץ מודאגים בשל הקשיים הכלכליים שילוו את התקופה שבפתח.
צילום: פז בר, newsenders
דוד זקרי, בעל העסק "ארומטי, עולם של קפה" בנהריה, המציע פולי קפה ומכונות קפה, סיפר ל"ישראל היום" על הקשיים הרבים שמלווים עסק קטן עם תחילת הסגר. לדבריו, "אני פוטרתי מהעבודה שלי בתחילת הקורונה, קיבלתי דמי אבטלה, ואז מישהו רצה למכור עסק בתחום הקפה, שעסקתי בו בעבר, ואמרתי לו 'מתאים לי'. לא חשבתי שאחרי הסגר הראשון יהיו עוד סגרים. קניתי ממנו את העסק מהפיצויים של העבודה שעבדתי בה 12 שנים. קיבלתי דמי אבטלה בגובה של 6,500 שקלים וויתרתי על זה. מאז נכנסנו לסגר שני וכעת לסגר שלישי, ואני נופל עכשיו בין הכיסאות. לי, כעסק חדש, לא מגיע שום פיצוי כעצמאי, לא מגיעים לי דמי אבטלה ולא מגיעה לי הנחה בארנונה".
את זקרי מלווים קשיים אישיים, שאיתם הוא מתמודד. לדבריו, "אני אלמן ויש לי חמישה ילדים. הקמתי אתר אינטרנט. אם יש לי הזמנות, אני יוצא גם למשלוחים. מה אני אבכה על מר גורלי? אני מנסה לעבוד".
גם איציק גואמיס, הבעלים של "טאבון פאטמה" מזרזיר, הלין על הקשיים הרבים. לדברי גואמיס "סגרתי היום את העסק לכל תקופת הסגר, כי הכנסות המשלוחים לא מכסות את ההוצאות, והוצאתי את העובדים לחל"ת".
יקי כביר, בעלי מסעדת "סרפינה" בתל אביב, מתוסכל גם הוא: "פגעו בנו פגיעה אנושה ואנחנו מרגישים שהמדינה בגדה בכל ערך אפשרי בכל הנוגע ליחס לעצמאים. המצב חייב להשתנות".
בתוך כך, הישראלים הצטיידו עד הסגר במזון. עם זאת, היות שהצרכנים הבינו כי בניגוד לסגר הראשון, רשתות המזון כעסקים חיוניים יהיו פתוחות, לא נרשמה התנפלות על מוצרי אגירה כמו בסגר הראשון והשני.