אביו של רודריגו רוסטסקי: "הנהג הפוגע צריך לשלם"

החל שלב הטיעונים לעונש במשפטו של יוסף כהן הנאשם בגרימת מותם של בני משפחת רוסטסקי ביולי 2019 • הפרקליטות דורשת 4 שנות מאסר בפועל • אחיו של רודריגו המגדל את אחייניתו: "איך מסבירים לה מה זה גן עדן?"

זירת התאונה בה נהרגו בני משפחת רוסטסקי // צילום ארכיון: דוברות המשטרה // זירת התאונה בה נהרגו בני משפחת רוסטסקי

בבית משפט לתעבורה בפתח תקווה התקיים היום (ראשון) שלב הטיעונים לעונש במשפטו של יוסף כהן, הנאשם בגרימת מוות בנהיגה רשלנית של קצין חיל האוויר רודריגו רוסטסקי (34), אשתו סופי (28), ובנם איתי בן חודשיים. הפרקליטות מבקשת לגזור עליו 4 שנות מאסר בפועל.

צילום: משה בן שמחון

התאונה הקשה אירעה ביולי 2019 בכביש 7 ליד גדרה כאשר המשאית בה נהג כהן התנגשה ברכב הפרטי של משפחת רוסטסקי, שעמד בשול. האם והתינוק נהרגו במקום. האב רודריגו, אשר היה קצין טכני בטייסת של חיל האוויר, נפצע קשה ונפטר בבית החולים לאחר כשבוע.

בת נוספת, בת שנתיים וחצי, נפצעה באורח קל והיא היחידה ששרדה מבני המשפחה. כהן הורשע עבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית ונהיגה בקלות ראש בה נחבל אדם. בדיון העידו אביו ואחיו של רודריגו.

האב מריו אמר בבכי: "הייתי גאה בבן שלי על שירותו הצבאי. הוא הכיר את סופי. הם התחתנו ונולדו להם הילדים. היה אושר גדול. כולם היו מאושרים. ביום התאונה הכל נגמר. ראיתי את התינוק איתי. כזה קטן וכולו מכוסה זכוכיות מהתאונה. לראות ככה את הנכד שלך זה הדבר הכי קשה שהיה לי בחיים. אחרי תשעה ימים רודריגו נפטר. ראיתי הכל שחור. הוא היה במוות מוחי והחלטנו לתרום איברים. אני בקשר עם האנשים שקיבלו את התרומות. אני מבקש מבית המשפט להעניש את הנהג הפוגע - הוא צריך לשלם".

רודריגו וסופי רוסטסקי ז"ל // צילום: מתוך הפייסבוק
רודריגו וסופי רוסטסקי ז"ל // צילום: מתוך הפייסבוק

האח מרקו סיפר, כי הוא ואשתו מגדלים את הבת רותי, ששרדה את התאונה. "אנחנו מגדלים אותה כמו את הבן שלנו. לא משנה כמה אהבה ניתן לה, מהילדה הזו גזלו את האופן הכי נכון ואמיתי שבו היא הייתה צריכה לגדול. איך מסבירים לה שההורים שלה לא עזבו אותה? איך מסבירים לה מה זה גן עדן?".

הנאשם כהן אמר בדיון: "אני פונה למשפחה: אני יודע שזה לא יחזיר את האהובים שלכם. הלוואי שאני הייתי הולך במקומם. אני יום יום רואה את התמונות של התאונה וחושב על הילדה שניצלה. אני מביע חרטה. אני הולך לישון עם זה בלילה וקם עם זה בבוקר. מגיע לי עונש, עשיתי טעות. זה לא היה בכוונה. לצערי תאונות קורות ויקרו. אני מבקש מבית המשפט להתחשב בי, כי גם החיים שלי נהרסו".

צילום ארכיון: דוברות בילינסון

התובע בתיק אמר: "משפחה שלמה נכחדה בשל מעשה פזיזות ורשלנות של הנהג. מכל המשפחה נותרה רק הילדה. לאורך כל חייה היא תצטרך להתמודד עם האובדן. אנחנו מבקשים עונש של 4 שנות מאסר, פסילה לצמיתות מנהיגה על רכב כבד ו-20 שנות פסילה על רכב.

"שדה הראיה של הנאשם היה פתוח. הוא היה צריך להבחין ברכב של המנוחים, שעמד בצד. היתה שעת צהריים עם ראות טובה. הנאשם חצה את קו השול ללא סיבה מוצדקת, פגע במעקה הבטיחות וגרר את הרכב של המשפחה", הוסיף.

גזר הדין בעניינו של כהן יינתן בהמשך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר