לוי יצחק נגד שרת התחבורה מירי רגב, על רקע השקת הפיילוט ל"מחירון הרכב העממי" של משרד התחבורה. יצחק דורש ממשרד התחבורה להסיר את המחירון החדש שמקדמת רגב כחלופה למחירון הוותיק שלו, בתוך 14 יום מהשקתו.
לטענת יצחק, שפנה למשרד התחבורה באמצעות עו"ד ירון אלון, המחירון שלו "הוכפש" על ידי משרד התחבורה במסגרת השקת המחירון החדש, בכך שיוחסה לו "קנוניה (ולו במשתמע)" כי אינו משקף את המציאות בשטח, אלא פועל בשירות גורמים בעלי אינטרס.
"מזכיר תקופות אפלות"
יצחק, שהמחירון שלו נחשב לנפוץ והשימושי ביותר כיום בשוק הרכב, חושש כי המחירון החדש יוביל ל"הכחדתו באופן סופי" של המחירון שלו. איש העסקים קובל על כך שהמדינה מייצרת תחרות בלתי הוגנת בכך שמשתמשת במשאב ציבורי על מנת להתחרות בגוף מסחרי - מהלך שלדבריו "מזכיר תקופות אפלות ומשטרים דיקטטוריים".
על פי היוזמה של רגב, עסקאות על מכוניות יחויבו בדיווח גם על מחיר העסקה, בניגוד למצב כיום, זאת על מנת ליצור מאגר נגיש ופתוח לציבור לצורך מיקוח בעת רכישה ומכירת כלי רכב, לרבות מגרשי הטרייד־אין. הדיווח יבוצע ברשות הדואר או באינטרנט במעמד העברת הבעלות.
"כלי נוסף לציבור"
"מי מאיתנו לא קנה רכב יד שנייה ונתקל בשאלה כמה באמת שווה הרכב?", תהתה רגב במעמד ההודעה על היוזמה החדשה ביולי האחרון. "הגיע הזמן שיהיה לציבור הישראלי כלי נוסף, מחירון מד רכב אמיתי - מחירון ההמונים, כזה שיאפשר להם לקנות רכב משומש במחיר ריאלי ובשוויו האמיתי בלי מניפולציות, בלי שטיקים.
"בכך נחסוך לאזרחים את עוגמת הנפש וכמובן לחסוך לציבור אלפי שקלים בעסקאות שאינן משקפות את השווי הריאלי של הרכב".
כאמור, המתנגדים העיקריים למהלך הם בעלי דואפול המחירונים - לוי יצחק ויד2.
משרת התחבורה מירי רגב נמסר: "מדיניות השרה היא הגברת השקיפות והתחרות בשוק הרכבים והתחבורה. מחירון הרכב העממי מחויב המציאות, ויסייע לישראלים לנהל משא ומתן על מחיר הרכב".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו