יאנגו משיקה בישראל את DELI – מכולת אונליין עם משלוחים בתוך 15 דקות

תחילתה של מהפכה • חברת יאנגו השיקה רשת סופרים מקוונים, שתפעל באזור תל אביב, רמת גן וגבעתיים • הבונוס - זמן הגעה מהיר, בלי מינימום להזמנה

סניף המשמש כתחנת איסוף, צילום: צילום: יאנגו

צריכים לחם, חלב או ביצים? מעכשיו לא תצרכו ללכת לסופר הקרוב: חברת Yango (יאנגו), מבית ענקית הטכנולוגיה הבינלאומית Yandex, השיקה היום (שני) בישראל את DELI – שירות מכולת אונליין, אשר יספק מצרכים עד הבית שלכם בתוך 15 דקות בלבד.

כחלק מהפעלת השירות, הקימה יאנגו שלוש "חנויות חשוכות" (דארק סטור) ייעודיות אשר הוקמו לטובת השירות ויהוו מאין מיני מרכזים לוגיסטיים באזורי החלוקה המבוססים על טכנולוגיות מתקדמות מבית החברה, הנשענות על מערכות של למידת מכונה ואינטליגנציה מלאכותית אשר מייעלות את תהליך הליקוט בחנות ואת זמני השילוח עד לדלת הלקוח.

כל "מחסן" ייעודי שכזה הוא בגודל של כ-150 מ"ר, גודל של חנות נוחות קטנה רגילה, וברדיוס של ק"מ בודדים מאזור החלוקה – דבר המאפשר איסוף, ליקוט ומשלוח מהיר. לדברי החברה, מכיוון שהשירות הוא בעצם מחסן עם חלון ראווה מקוון – הוא תופס פחות מקום במרחב הציבורי מחנות רגילה, ובכך מייצר ביקוש בשוק לנכסים מסחריים קטנים.

המשלוח יגיע בתוך 15 דקות בלבד. שליח של DELI // צילום: יאנגו
המשלוח יגיע בתוך 15 דקות בלבד. שליח של DELI // צילום: יאנגו

את המשלוחים ניתן לבצע באמצעות אפליקציה ייעודית עצמאית אותה ניתן להוריד בחנויות האפליקציות – לאייפון ולאנדרואיד – וכפיצ'ר נוסף באפליקציית הזמנת המוניות Yango. ניתן יהיה להזמין כ-2,000 מוצרים – כגון: פירות, ירקות, חטיפים, מוצרים לילדים ותינוקות, משקאות, גבינות, בשרים, תבלינים, טבק, אלכוהול, ציוד לחיות מחמד, מוצרי ניקיון ועוד.

השירות יהיה פעיל כרגע באזורים נבחרים במרכז הארץ – מרכז ודרום תל אביב, רמת גן וגבעתיים – ובהמשך עתיד להתרחב לאזורים נוספים. ישראל נבחרה כמדינה הראשונה בה מושק השירות בזירה הבינלאומית, זאת לאחר שהושק לפני כשנה וחצי בערים נבחרות ברוסיה תחת המותג "Lavka" ('חנות קטנה' ברוסית).

מלאי שמתעדכן 20 פעמים בדקה

לדברי החברה, בתקופת ההשקה לא יהיה מחיר מינימום להזמנה, נוסף על כן תינתן למזמינים הנחה של 15% והמשלוחים יהיו בחינם. שעות הפעילות של DELI הם החל מהשעה 06:00 בבוקר ועד 23:00 בלילה, למעט יום הזיכרון ויום כיפור. שירות הלקוחות בצ'אט האפליקציה יהיה זמין בכל ימי הפעילות עם זמן מענה ממוצע של 2-3 דקות, ויינתן בשפה העברית האנגלית, והרוסית לבחירת המשתמש.

מלקטים ב"חנויות חשוכות" // צילום: יאנגו
מלקטים ב"חנויות חשוכות" // צילום: יאנגו


כדי להימנע ממצב של מחסור במוצרים, ביאנגו מדגישים כי המלאי באפליקציה מתעדכן 20 פעמים בדקה, כך שאם אחד מהפריטים אינו קיים במלאי לא תוכלו להוסיף אותו לעגלה. כמו כן, האלגוריתמים מחשבים את הפקטורים השונים המורכבים של הביקוש וההיצע של המלאים במחסנים על מנת למזער בזבוז מזון אפשרי. טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר