הביקוש הרב והחוסר במלאים יוצר הונאות חדשות: מספר לא מבוטל של לקוחות אמזון בבריטניה רק רצו לקנות את קונסולת הדור הבא של סוני שהגיעה בשבוע האחרון לחנויות ברחבי העולם. אלא שבמקום לקבל את הפלייסטיישן 5 החדשה והמבוקשת, גילו כי המשלוחים נגנבו בדרך אליהם והוחלפו בפריטים שונים. בעקבות ריבוי המקרים בענקית הקמעונאות המקוונת פתחו בחקירה.
הדיווחים על התקלה הזו, שנראו בתחילה מוזרים ולא אמינים, התפשטו והפכו לגל שלם של עדויות בתקשורת הבריטית על כך שככל הנראה מדובר בעוקץ מאורגן. "טוב, אז נראה כאילו משהו גנב את הפלייסטיישן 5 שלי", פרסם אחד מהרוכשים שנפגעו בחשבון הטוויטר שלו, והציג את רובה האוויר שחיכה לו בתוך האריזה.
So, @AmazonUK looks like someone has stolen my (day late) PS5. Right outer box, wrong item. Where can I get help? @AmazonHelp @PlayStationUK pic.twitter.com/qBIZ3RHl1I
— Anthony Dickens (@antdickens) November 20, 2020
לקוח אחר צייץ בטוויטר את המקרה שלו, וכתב "פתחתי את החבילה ומצאתי את זה – מישהו החליף את הקונסולה בשק אורז!". וזה לא נגמר כאן, רוכשים רבים צילמו את ההפתעות הלא נעימות שהמתינו להם בקופסאות שהגיעו לביתם – כמו מכשיר עיסוי לרגלים, סיר טיגון באוויר חם ואוכל לחתולים.
So went to open my PlayStation 5 that I ordered from @AmazonUK and found this! Some one has replaced it with rice!I wish I was joking! Pls RT! pic.twitter.com/VcSNce4Zgo
— iamadamsullivan (@iamadamsullivan) November 19, 2020
love to have been waiting all day for my PS5 delivery only for this to show up at 10pm, is this a joke @AmazonUK @PlayStationUK @AskPS_UK ? pic.twitter.com/79Zz6E85Ob
— yonic sleuth (@flagwithoutwind) November 19, 2020
חלק מהקונים מספרים כי הארגזים שקיבלו הגיעו אמנם באריזה מקורית של אמזון, אך סרט ההדבקה המזוהה עם הלוגו של החברה הוחלף בסרט שקוף, מה שמסמן כי האריזה נפתחה. אחרים סיפרו כי קיבלו הודעה שהחבילה כבר נמסרה ללקוח בכתובת שלהם.
love to have been waiting all day for my PS5 delivery only for this to show up at 10pm, is this a joke @AmazonUK @PlayStationUK @AskPS_UK ? pic.twitter.com/79Zz6E85Ob
— yonic sleuth (@flagwithoutwind) November 19, 2020
גל התלונות שהתגבר הוביל את החברה לבדוק את המצב בשטח – ואז לפרסם הודעה עם התנצלות על אותם מקרים. בהודעה שמסרה אמזון לאתר Eurogamer נמסר כי "אנחנו ממש מתנצלים ובוחנים את המקרה. כל לקוח שנתקל בבעיה דומה מתבקש ליצור איתנו קשר ולפנות לשירות הלקוחות לקבלת עזרה". חלק מהלקוחות התבקשו להמתין 48 ולראות אם החבילה מגיעה, בעוד שאחרים קיבלו מהחברה שובר מתנה על סך 5 לירות שטרלינג (כ-22 שקלים) עבור עוגמת הנפש שנגרמה להם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו