"מזדהה עם היהדות": בן זוגה של קמלה האריס ישפיע על מדיניותה כלפי ישראל?

עו"ד דאגלס אמהוף הכיר את סגנית הנשיא ב-2013 ונישא לה לאחר שנה • חבריו מתארים אותו כיהודי ש"פחות שומר מצוות, אך מושפע מהמסורת" • ב-2017 ביקרו השניים בישראל וסיירו, בין היתר, ב"יד ושם"

קמלה האריס ובעלה דאגלס אמהוף // צילום: // קמלה האריס ובעלה דאגלס אמהוף, צילום: איי.אף.פי

קמלה האריס, סגנית נשיא ארצות הברית המיועדת עושה היסטוריה ועם כניסתה לתפקיד הבכיר תהיה האישה האפרו אמריקאית והאסייאתית-אמריקאית הראשונה שכיהנה בתפקיד. כבר בשלב זה, לא מעט מציינים כי ביחס לכך שביידן צפוי לכאורה לרוץ לקדנציה אחת בלבד ולאור גילו המתקדם - ייתכן כי האריס אף תגיע לכהן בתפקיד החשוב בעולם. 

צילום: רויטרס

על הרקע הזה, העובדה כי בעלה בשש השנים האחרונות, דאגלס אמהוף, הינו יהודי כבר משמשת מעין "כדור הרגעה" בפני אלה שמעוניינים להרגיע את החוששים מפני ממשל לעומתי לישראל וליהודים בכך ש"הוא משלנו" ועשוי לכהן כיהודי הראשון בתפקיד זה  - ואולי אף עתיד להיות הראשון לשאת את התואר "האדון השני של ארצות הברית" בהיסטוריה האמריקאית.

לפני 6 שנים נישאה האריס (56) לבעלה אמהוף (56), יליד ברוקלין שבניו יורק, אחד משלושת ילדיהם של הזוג היהודי, מייקל וברברה אמהוף ולו אח ואחות, אנדי וג'יימי.

אמהוף הוא עורך דין במקצועו החולק את זמנו בין לוס אנג'לס וושינגטון (תואר שני במשפטים מאוניברסיטת דרום קרוליינה). מתמחה בתחום הליטיגציה ועוסק בעיקר בתחום תעשיית הבידור, המדיה והספורט, וידוע כחובב גולף.

האריס ואמהוף עם בני הזוג ביידן // צילום: איי.אף.פי
האריס ואמהוף עם בני הזוג ביידן // צילום: איי.אף.פי

על פי ה"הוליווד ריפורטר" השניים נפגשו ב"פגישה עיוורת" ב-2013, כשבתפקיד המתווכת משמשת אשת יחסי הציבור כריסט הדלין, חברתה של האריס. לאחר שנה התחתנו השניים בטקס צנוע ואינטימי שלא על פי ההלכה היהודית, באשר כל אחד בחר לכבד את תרבות האחר: האריס שברה כוס "כדי לכבד" את מורשתו היהודית, בעוד אמאהוף לבש זר מתוך כבוד לשורשיה ההינדיים. את טקס החתונה שנערכה בסנטה ברברה  ב-22 באוגוסט 2014 ניהלה אחותה של קמלה, מאיה האריס.

חבריו תיארו אותו כיהודי ש"פחות שומר מצוות, אך כמי שמזדה עמוקות  עם היהדות והושפע ממנה". כשאימו, ברברה, נשאלה על זיקתו ליהדות אמרה כי ערך את בר המצווה בניו ג'רזי. ב-7 ביקרה האריס בפעם הראשונה עם בעלה בישראל. בין היתר נפגשה עם רה"מ נתניהו, ערכה סיור ביד ושם, ביקרה בכותל המערבי ובבית המשפט העליון.

השניים מגדלים את שני ילדיו של אמהוף מנישואיו הראשונים לקרסטין -  קול ואלה, והם נקראים על שמם של המוזיקאים ג'ון קולטריין ואלה פיצג'רלד (בניה החורגים של האריס מכנים אותה "מומלה" = איחוד של קמלה ואמא). "דאג ואני השקענו מחשבה רבה בעיתוי הפגישה עם ילדיו וזה אומר לחכות. ככל שחיכינו – הציפייה גברה", סיפרה בראיונות ותיארה את רגישותה לעניין בהיותה בעצמה בת להורים גרושים. "הייתי נחושה שלא להכניס את עצמי לחייהם עד שראיתי שדאג ואני בקשר לטווח הרחוק.. אין דבר גרוע יותר מלאכזב ילד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר