נובמבר נחשב לחודש הקניות המקוון. כבכל שנה, חגיגת הקניות מתחילה עם ShoppingIL, יוזמת קניות כחול-לבן ברשת. השנה, אירוע זה מקבל משמעות חדשה לנוכח המגיפה שפקדה את העולם. בזמן שאנשים לא הורשו להתרחק מהבית ועסקים נאלצו לסגור את החנות הפיזית, עסקים רבים נאלצו להתמקד באפיק המכירה הדיגיטלי של העסק או לבנות אחד שכזה יש מאין.
הגולשים הישראליים מוזמנים לתמוך בבתי עסק ישראליים במהלך ShoppingIL, חגיגה שתיערך בפעם השביעית עם צפי של למעלה מ-1,600 עסקים.
החל משעה 00:01 ביום שלישי ה-10 בנובמבר ולמשך 48 שעות, יוצעו הטבות ומבצעים מיוחדים של עד 70% הנחה על מיטב החנויות והרשתות במגוון רחב של תחומים: אופנה, ילדים, סלולר, מחשבים וגאדג'טים, מוצרי חשמל, עיצוב הבית, בריאות, טיפוח, תיירות ועוד. כל העסקים המשתתפים יופיעו באתר המרכז את האירוע shoppingil.co.il.
Zap השוואת מחירים תפעיל זירת מבצעים שתציג באתר ייעודי אלפי מבצעים אטרקטיביים במיוחד למשך 48 שעות של הפעילות. העסקים יציעו אלפי מוצרים בהנחות ובהטבות מיוחדות כמו מבצעי 1+1, מבצעי הנחה מיוחדים ועוד.
2020 היא שנת מפנה מבחינת המכירות הדיגיטליות. המצב הייחודי הגביר את החיפושים סביב קניות אונליין עם צמיחה של 28% בחיפושים הקשורים לקניות באינטרנט. צפי הצמיחה הוא של 15% בחודש נובמבר. שיעור הקניות ברשת צמח בשנה האחרונה בכל הקטגוריות, 54% צמיחה בקניות אונליין של אופנה, ו-46% צמיחה במוצרי אלקטרוניקה, זאת מתוך מחקר של Google ו-Kantar. בתחום המזון והמצרכים חלה עלייה של 87% ובתחום הביוטי של 21%.
גם העסקים מתאימים עצמם לשינויים. על פי נתוני הלמ״ס, בעקבות המשבר נרשם גידול במספר העסקים המוכרים ברשת. כ-31% מהעסקים במסחר הקמעונאי הוסיפו אפשרות של שילוח המוצר לבית הלקוח וכ-24% מהעסקים פיתחו אפשרות לרכישה מקוונת של מוצריהם.
עם ההבנה שעסקים זקוקים לעזרה במעבר לפעילות אינטרנטית, הקימה Google במהלך חודש אוגוסט את האקדמיה של ShoppingIL. מטרתה לסייע לבעלי עסקים לשפר את הנוכחות הדיגיטלית העסקית ולתת להם כלים והבנה במכירות אונליין כדי שבסוף התהליך יוכלו העסקים לתת שירות ללקוחות מרחוק תוך הפחתת עלויות הפרסום, איתור לקוחות חדשים והגדלת ההכנסות.
מיזם ShoppingIL נולד לפני כ-7 שנים, ביוזמת Google, במטרה לקדם את תעשיית המסחר האלקטרוני המקומית, להעלות מודעות ולחשוף את הצרכנים לעסקים ישראליים שמוכרים ברשת. המיזם שם לעצמו דגש לתת במה לעסקים, בכלל זה עסקים קטנים, למינוף הפעילות שלהם לצמיחה. מנתוני Google עולה כי כ-80 אחוז מהעסקים המשתתפים בימי המכירות הם עסקים קטנים עם פחות מ-20 עובדים.
בשנה שעברה, למעלה מחצי מיליון ישראלים רכשו מוצרים ב-ShoppingIL, בה השתתפו 1,660 עסקים. בטראפיק של אתרי המסחר שהשתתפו באירוע נרשם גידול של קרוב ל-160% בממוצע לעומת יום עסקים רגיל. ב- Google מציינים כי תקופת הקניות מאופיינת בפתיחות למותגים חדשים, דבר המסייע לעסקים המקומיים להרחיב את קהל לקוחותיהם. בשנת 2019 כ-24% מהרוכשים היו לקוחות חדשים של בתי העסק והחנויות השונות באירוע והגידול במכירות היומיות ביחס ליום ממוצע עמד על 108 אחוזים.
למעלה מ-80% מהעסקים שהשתתפו בשנה שעברה יקחו בה חלק גם השנה. גם השנה בחרה Google נבחרת של ארבעה סטארט-אפים מקומיים שיציעו לבתי העסק המשתתפים מגוון של פתרונות טכנולוגיים לשיפור הביצועים של אתרי הסחר שלהם.
בדומה לשנים הקודמות, ShoppingIL מתקיים במתכונת פתוחה המאפשרת לכל בית עסק מקוון בארץ לקחת חלק במיזם, כאשר גובה ההנחות, מספר המבצעים או הדילים השונים יהיו תחת אחריותו הבלעדית של בית העסק ויופיעו באתר בית העסק. בתי העסק המשתתפים ב-ShoppingIL אינם נדרשים לשלם עבור ההשתתפות או הפניות מהאתר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו