"אני ומכבי ת"א נמצאים בקשר כל הזמן"

השתלשלות שלוש הפעמים בהם הצהובים רצו אותו ומדוע המהלך לא יצא אל הפועל • ההתייעצות עם כוכבי NBA במהלך השיקום מהפציעה הקשה • והאמונה שהוא עוד יחזור לליגה הטובה בעולם • טיילר אניס בראיון מאתונה

צילום: ליגת האלופות - האתר הרשמי // אניס, אמש באתונה. לא מוותר על חלום ה-NBA

פציעתו הקשה של טיילר אניס באוקטובר 2018 החרידה את אוהדי הכדורסל האירופי. הגארד שהתאקלם היטב בפנרבחצ'ה של ז'ליקו אוברדוביץ', חלם על עונת יורוליג מוצלחת ובעקבותיה חזרה ל-NBA. במקום זאת הוא נאלץ להיעדר שנה מהמגרשים בשל הליך שיקום ארוך ומייגע בקרסול הפגוע ולאחר מכן שיחק כמה חודשים בג'י-ליג.

בקיץ האחרון הוא הצטרף לקבוצה המסקרנת שנבנתה בטורק טלקום בניסיון לתת עונה טובה ולחזור לרמות הגבוהות אליהן התרגל עד הפציעה. בראיון שקיימנו עמו באתונה עוד לפני ההפסד המאכזב אמש (רביעי) 83:82 לדיז'ון ברבע גמר ליגת האלופות הוא מדבר על הפציעה והליך השיקום שכלל שיחות עם שחקני NBA בכירים ומספר על שלוש פעמים (כולל הגעה לישראל לבדיקות רפואיות בקיץ 2019) בשנה וחצי האחרונות שבהן היה קרוב לחתימה במכבי תל אביב.

בוא נתחיל עם הימים שאחרי הפציעה הקשה בפנרבחצ'ה. מה עבר עליך באותה תקופה?

"אני איש אופטימי ומנסה לראות תמיד את החיובי. הרופאים נתנו לי לוח זמנים לחזרה ודיברו על בערך שנה של שיקום. יש כאלה שהיו מתייאשים, אבל הבנתי שיש משהו טוב בלקחת הפסקה, לנוח ולעבוד על הרבה דברים עם עצמי. המחשבה הזו החזיקה אותי כל הזמן הזה".

במדי פנרבחצ'ה עד הפציעה // צילום: יורוליג - האתר הרשמי
במדי פנרבחצ'ה עד הפציעה // צילום: יורוליג - האתר הרשמי

שמעתי שהתייעצתי באותה תקופה עם שחקני NBA בכירים כמו פול ג'ורג' וגורדון הייוורד.

"נכון, דיברתי עם פול קצת וגם עם גורדון למרות שהיו לנו פציעות שונות והוא עזר לי קצת. ההשראה שלי הגיעה מעצמי. בסופו של דבר פשוט התמקדתי בעצמי, עבדתי ברצינות ולקחתי את הזמן. גם אם הייתי צריך לחכות שנתיים להתאושש הייתי מסתדר. אנשים היו בשוק כשראו שחזרתי לשחק, אבל עבדתי קשה כדי שזה יקרה והיום אני שחקן יותר טוב ממה שהייתי, פיזית ומנטאלית. אני בוגר יותר ומקצוען יותר".

כאמור, מאז אותה פציעה, שלוש פעמים התעניינה מכבי תל אביב בשירותיו של אניס בן ה-26. בקיץ 2019 הוא נחת בישראל לבדיקות רפואיות, באמצע העונה שעברה לאחר פציעתו של נייט וולטרס הצהובים שוב בדקו וגם בקיץ האחרון היו גישושים, אך בכל המקרים המהלך לא יצא אל הפועל.

"הגעתי לבדיקות בקיץ שעבר", הוא מספר, "הסכמנו שאני לא מוכן למחנה אימונים כי הייתי צריך עוד התאוששות. במהלך השנה דיברנו והם הציעו לי שוב חוזה, אבל הייתי מחויב כבר לג'י-ליג (שיחק בקבוצת הפיתוח של טורונטו, י"מ) והיה בי עניין מקבוצות NBA אז לא הלכתי. בכלל, מאז שהגעתי לבדיקות אנחנו כל הזמן בקשר עם מכבי וגם בקיץ האחרון היו לנו שיחות, אבל זה לא יצא אל הפועל. עכשיו אני בטורק טלקום ואני מתרכז רק בה".

אתה חושב שעונה טובה עם טורק טלקום יכולה להחזיר אותה לרמות אליהן התרגלת?

"אני יודע שבאירופה מעריכים מאוד שחקנים שמצליחים שזוכים בתארים. השחקנים פה יודעים שאם נעשה עונה טובה וזכה בתארים זה ישפיע על הקריירות של כולנו, אבל אנחנו צריכים להתרכז במשחקים עצמם ולהיות השחקנים הטובים ביותר שאנחנו יכולים להיות. יש לנו מה להראות לאנשים".

אניס בהפסד לדיז'ון, אתמול // צילום: ליגת האלופות - האתר הרשמי
אניס בהפסד לדיז'ון, אתמול // צילום: ליגת האלופות - האתר הרשמי

נראה אותך שוב ב-NBA?

"אני מאמין שזה יקרה. בעונה שעברה היה בי עניין מצד כמה קבוצות, והקורונה קצת דפקה אותי, אבל הכל קורה מסיבה ואין בי חרטות. שוכחים שאני רק בן 26 למרות שאני מקצוען כבר שבע שנים. אני מחכה לשנה שלמה מלאה באירופה וכולם יראו מה אני מסוגל  לעשות. ב-NBA מסתכלים מה קורה באירופה ומי יודע מה יקרה".

ומה עם מכבי, אתה עוד תגיע?

"נראה. אני בחוזה לעונה אחת בטורק טלקום. כמו שדיברנו, גם למכבי וגם לי היה עניין הדדי, אבל קודם לכן יש לי מטרות להשיג עם טורק טלקום ואני לא מסכל קדימה מדי. יש מטרות להשיג לפני שאביט על החוזה הבא שלי".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר