"ערב קשה, תחושות קשות": ירושלים מנסה לעכל

מהשיחות במסדרונות הילטון ועד ההלם של אנשי פיב"א • ההבטחה של חומסקי והמחמאות לאנשי בורגוס • ההחלטה לעזוב מיד את יוון • ומה אמר תומאס בחדר ההלבשה • סיכום מאתונה ללילה קשה באדום • וגם: תוכניות ראשוניות לעתיד

צילום: ליגת האלופות - האתר הרשמי // שחקני הפועל ירושלים, אמש באתונה

1. בודדים היו אנשי הפועל ירושלים שהצליחו לישון הלילה (בין רביעי לחמישי) אחרי התבוסה הכואבת 92:65 לבורגוס ברבע גמר ליגת האלופות.

ראשי המועדון הסתודדו ביניהם ברחבי מלון הילטון היוקרתי באתונה וגם בקרב הצוות המקצועי ניכרו ההלם והאכזבה זמן רב לאחר שריקת הסיום של ההשפלה באואקה.

"זה ערב קשה", אמר אתמול הבעלים אייל חומסקי שנראה מאוכזב מאוד, "האנשים שלנו לא ישנו כמה לילות כדי לתקן את מה שצריך", הוא הבטיח.

2. לאחר המשחק ראיתי את קטש ומספר מהשחקנים ניגשים במסדרונות לאנשי בורגוס ומחמיאים להם על המשחק המצוין ועל הקצב הגבוה בו הם לא הצליחו לעמוד. "הם היו הרבה יותר מוכנים מאיתנו, זה היה יותר מדי בשבילנו", הודה קטש שנראה חסר אונים והוסיף: "יש אצלנו עכשיו תחושות קשות".

טיישון תומאס מאוד לא אהב את מה שהציגו הוא וחבריו ("משחק מכוער, אפשר להגיד שכנראה לא היינו מוכנים") והיה אחד הבודדים שדיברו בחדר ההלבשה. הפורוורד אמר לחבריו שאומנם מדובר בהפסד כואב אבל צריך ללמוד ממנו ולהפיק את הלקחים. "אני אזכור את המשחק הזה עוד הרבה זמן", הוא יגיד לאחר מכן במסיבת העיתונאים.

3. גם אנשי פיב"א והקבוצות האחרות היו בהלם מהתבוסה הקשה של מחזיקת הגביע הישראלית. "הגמר יהיה א.א.ק אתונה מול הפועל ירושלים", סח לי בביטחון גמור אחד מאנשי הארגון לפני שריקת הפתיחה. אחרי המשחק הוא ניגש אליי ושאל: "תגיד, מה בדיוק היה פה". ניסיתי להגיד משהו על הכנה לקויה ובעיה בעמדת הרכז, אבל לא באמת היו לי תשובות מספקות.

היל אתמול באתונה. צפוי להמשיך // צילום: EPA
היל אתמול באתונה. צפוי להמשיך // צילום: EPA

4. בקבוצה שקלו בתחילה האם להישאר עוד כמה ימים ביוון בעקבות הסגר בישראל, אבל ככל הנראה בעקבות התוצאה והתחושות הלא נעימות הבינו שלא יהיה חכם להישאר וכבר בצהריים ינחתו בישראל. השחקנים יקבלו כמה ימי מנוחה ואז ישובו להתאמן בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

ומה בנוגע לעתיד? חוזהו הזמני של לוקה מיטרוביץ' מסתיים במהלך השבוע הבא ובקבוצה עדיין לא החליטו האם לממש את האופציה עד סיום העונה. השחקן עצמו טען כמה פעמים בימים האחרונים כי הוא מעוניין להישאר וכבר בקרוב תתקבל החלטה לגביו. ניקוס פאפאס שהיה לא רע בדקות ששיחק, לא צפוי להמשיך ("מאחל לירושלים בהצלחה", הוא נפרד), כפי שנקבע מלכתחילה.

מלקולם היל ינסה לנצל את אופציית היציאה שעומדת לרשותו בתקופה הקרובה ולמצוא קבוצת יורוליג או אן.בי.אי, אך בקבוצה מעריכים כי לא ימצא ויישאר ללבוש את המדים האדומים עד סיום העונה.

שחקן נוסף שעתידו עדיין לא ברור הוא דייוידאס סירווידיס. השחקן הליטאי הצעיר נמצא תחת מעקב צמוד של אנשי דטרויט פיסטונס, אך נכון לעכשיו לא מצליח להתאקלם בהפועל ירושלים מבחינה מקצועית וכבר עלתה האפשרות להשאילו לקבוצה אחרת בה יוכל לקבל יותר דקות.

בתוך כך, כפי שפרסמנו בשבוע שעבר כריס קרמר יישאר בחודשיים הקרובים (אם ירשים ימשיך גם עד סיום העונה) ולפי כל ההערכות יהיה כשיר עד פתיחת עונת 2020/21 בליגת האלופות בעוד פחות משלושה שבועות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר