בזמן הקורונה: חדשות טובות מסין

שחקן התיאטרון הישראלי רמי ברוך זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל פרסים יוקרתי בסין עבור תפקידו בהצגה מאת חנוך לוין "אשכבה"

צילום: אפרת אשל // רמי ברוך

קצת חדשות טובות שמגיעות מסין ולא עוסקות בנגיף ששיבש לכולנו את החיים: שחקן תאטרון הקאמרי, רמי ברוך, זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל פרסי התיאטרון היוקרתי ביותר בסין, המתקיים זו השנה ה-30. הזכייה מרגשת אף יותר בהתחשב בעובדה שבאותה קטגוריה מועמדים לצדו של ברוך גם שחקנים סינים רבים.

ברוך זכה על תפקידו ב"אשכבה", מחזה מאת חנוך לוין, המוצגת בקאמרי כבר 21 שנים רצופות והוצגה בסין בשנה שעברה. השחקנית אסתי קוסוביצקי, בת זוגו, היתה מועמדת גם היא לפרס בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר.

"זו דרישת שלום מהעבר" צוחק ברוך בשיחה טלפונית לאחר שהתבשר על דבר הזכייה, "כאילו פתאום מזכיר לך שזה חשוב וחיוני מה שאנחנו עושים ומביא כבוד למדינת ישראל. הנה תיאטרון, שיש מי שיודע להעריך אותו בעוד שפה, לא מדברים בכלל עליו. אין מאבק בכנסת או ברחוב עם הקריאה 'תחזירו לנו את התיאטרון', ופתאום מגיע מסין ציוץ שאומר 'אנחנו מורידים את הכובע בפני שחקנים ישראלים שהציגו פה הצגה מפוארת של חנוך לוין'. אני מקבל תגובות מחממות לב מקולגות שלי ששמעו על הזכייה ואומרים שזה מביא קצת אוויר לנשימה ומשב רוח רענן בתוך הכאוס. ממש מודה לי על הזכייה ואני שמח וגאה להיות הנציג".

המנהל האמנותי של תיאטרון הקאמרי גלעד קמחי מסר: "'אשכבה' היא יצירת מופת, רמי ברוך ואסתי קוסוביצקי הם שחקנים למופת, אנחנו גאים בהם ושמחים בשמחתם".

אסתי קוסוביצקי ורמי ברוך // צילום: אפרת אשל
אסתי קוסוביצקי ורמי ברוך // צילום: אפרת אשל
מזל טוב! רמי ברוך // צילום: משה שי
מזל טוב! רמי ברוך // צילום: משה שי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר