האונס הקבוצתי באילת: הותרו לפרסום שמות הנאשמים הבגירים

כתבי אישום הוגשו נגד 3 בגירים ו-8 נערים • איליזיר מאירוב בן ה-27 ואיסי רפאילוב בן ה-28 מחדרה מואשמים בעבירה של אינוס ואושר שלמה בן ה-19 מואשם בכך שביצע עבירה של סיוע לאינוס

איליזיר מאירוב בן ה-27

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (רביעי) כתב אישום חמור במיוחד נגד 11 חשודים במעורבות באונס הקבוצתי באילת. הגשת כתבי האישום מגיעה שבועיים לאחר שנפתחה החקירה, ולאחר שהוגשו הצהרות תובע כנגד החשודים (קטינים ובגירים) במעורבות באונס הקטינה.

צילום: Newsenders

בית המשפט התיר לפרסום את שמם של הבגירים שמוערבים בפרשת האונס הקבוצתי: איליזיר מאירוב בן ה-27 ואיסי רפאילוב בן ה-28 מחדרה מואשמים בעבירה של אינוס ואושר שלמה בן ה-19 מואשם בכך שביצע עבירה של סיוע לאינוס ועבירות נוספות. עוד צוין כי לנאשמים מאירוב ורפאילוב ישנו עבר פלילי בגינו ריצו מאסרים בפועל.

כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד רותם יוחנני הר-ציון, והוא מייחס עבירת אונס לארבעה חשודים ובהם שני קטינים ובמקביל יתר החשודים הואשמו בעבירות סיוע לאונס, אי-מניעת פשע ועבירות נוספות. עבירות האונס מופנות נגד שני החברים הבגירים מחדרה, יחד עם שני האחים התאומים, הקטינים, הגרים במושב בלכיש.

איסי רפאילוב בן ה-28 // צילום: LELO
איסי רפאילוב בן ה-28 // צילום: LELO

כזכור, הפרשה נפתחה בעקבות תלונה שהוגשה בתחנת המשטרה באשקלון על אודות חשד לאונס ולעבירות מין בקטינה בעת ששהתה בחופשה באילת. צוות חקירה מיוחד הוקם בפיקוד קצין אח"מ מרחב לכיש, סנ"צ דורון אלוני, ובו יותר מ־20 חוקרים, צוות טכנולוגי וחוקרי נוער. המטרה - להגיע לחקר האמת במהירות האפשרית תוך כדי שמירה על הקורבן ועל פרטיותה.

במהלך החקירה נאספו חומרים ויזואליים, ראיות פורנזיות ועוד, ובאמצעותם הצליחו החוקרים להגיע לזהותם של המעורבים ולהביא למעצרם.

הארכת מעצר החשודים באונס // צילום: Newsenders

מהחקירה עולה כי האונס התרחש בחדר 216 במלון הים האדום באילת. הנערה הגיעה לבית המלון עם חברתה כדי לבקר קבוצה של חברים. בשלב מסוים, החשוד המרכזי, צעיר מחדרה בן 27 שאותו לא הכירה, ניסה להתחיל איתה בבריכה. הנערה, כך עולה מחקירת המשטרה, אמרה לו שהוא מבוגר מדי בשבילה. כמה שעות לאחר מכן, בעקבות שתיית אלכוהול, הנערה לא הרגישה טוב. הצעיר הבחין בכך, הציע לה עזרה וטען שהוא חובש. בהמשך, כך על פי חומרי החקירה, הוא הוביל אותה לחדר מס' 216, ושם אנס אותה.

בשלב הזה במצלמות האבטחה ניתן לראות המולה גדולה של אנשים. לפחות 16 נערים ובגירים שהולכים לכיוון החדר. חוקרי המשטרה שצפו בחומרים הבחינו כי הצעירים מזמינים האחד את השני לחדר. האונס נמשך לאורך כמעט שעה וחצי. 

מהעדויות שבידי המשטרה עולה שביום למחרת, קיבלה הנערה מהחשודים הודעות, ומתוכנן הבינה שהיא נאנסה. לאחר שהגיעה לעיר מגוריה אשקלון, הגישה תלונה במשטרה. ההערכה היא כי אילולא כתב לה אחד החשודים את מה שקרה בחדר מס' 216 בבית המלון, היא לא היתה זוכרת, שכן היתה מעורפלת חושים במשך האונס בגלל כמות האלכוהול ששתתה. כך, דרך הודעות אלה, החוקרים הגיעו לכלל החשודים. שניים מהנאשמים המרכזיים יצרו איתה קשר ושלחו לה הודעות סמס, שם תיארו בפניה את מה שעברה בחדר. הנערה, שכאמור לא זכרה מה עבר עליה, ביקשה שיעזבו אותה במנוחה, וכשהודיעו לה שהאונס צולם, היא חששה שהסרטונים יופצו והתלוננה במשטרה. 

בשלב זה לא יוגש כתב אישום נגד פנינה ממן, מנהלת מלון הים האדום באילת. בימים הקרובים צפויה להתקבל בפרקליטות החלטה אם להגיש בכלל כתב אישום נגדה. היא חשודה באי־מניעת פשע ושיבוש הליכי חקירה.

נגד 11 חשודים - שלושה בגירים ושמונה נערים - יוגשו היום כתבי אישום. בפרקליטות מחוז דרום מייחסים סעיפי אישום שונים לכל אחד ואחד מהם. חלק מהחשודים יואשמו באינוס, אחרים בסיוע לאונס וחלק באי־מניעת פשע. מטעם עורכי הדין המייצגים את החשודים נמסר כי הם מסרו את גרסתם ושיתפו פעולה עם המשטרה, "כשיוגשו כתבי האישום ונקבל את חומרי החקירה נגיב בהתאם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר