האפליקציה שתציל תושבים בשעת חירום

בימים אלו של מתיחות ביטחונית, מושלמת פריסתה של מערכת בקרה שתתריע במקרה של חדירת מחבלים ליישוב • היישום יעביר הנחיות מצילות חיים בזמן אמת

צילום: צילום מסך // האפליקציה הביטחונית

על רקע ההסלמה הביטחונית והפרחת הבלונים המתמשכת בשטחי אוגדת עזה, משלימה בימים אלה חברת AVIA Security פריסה של מערכת בקרה ביטחונית פרי פיתוח ישראלי, אשר במקרה של חדירת מחבל לשטחי היישוב, היא מתריעה ומנהלת פעולות שליטה ובקרה במערך מציל חיים.

המערכת מתבססת על מרכז שליטה ראשי שמתקשר בזמן אמת עם אפליקציה ייעודית המותקנת על המכשירים הסלולריים של התושבים. כך לדוגמה, בעת חדירת מחבל ליישוב סמוך־גדר בעוטף עזה או ביהודה ושומרון, יכול מרכז השליטה לראות בכל רגע נתון מי מהתושבים נמצאים ביישוב ומה המיקום שלהם, ולהעביר להם הנחיות מצילות חיים.

המערכת פרוסה כיום בכל עוטף עזה ומעניקה לכוחות הביטחון המקומיים כלים חיוניים להתמודדות עם אירועים ביטחוניים מורכבים, כפי שמסביר סער מרגוליס, רבש"צ (רכז ביטחון שוטף צבאי) קיבוץ כיסופים: "כיסופים הוא קיבוץ שמתמודד עם לא מעט אירועים ביטחוניים. בעזרת מערכת אביה אנחנו יכולים לשלוט באופן מדויק ומהיר בכל נושא ניהול אירוע ביישוב, המערכת הופכת אותנו ליותר מקצועיים ומשרה ביטחון בקרב התושבים".

אילוסטרציה // צילום: יהושע יוסף
אילוסטרציה // צילום: יהושע יוסף

המערכת מאפשרת לרבש"צ לקבל תמונת מצב מהירה של הכוננים הזמינים לרשותו בזמן האירוע, הוא יכול להקפיץ דרך המערכת את כיתת הכוננות וכוחות החירום מבלי להפעיל את האזעקה ביישוב ובמקביל לשלוח הודעות גם לכלל התושבים.

בחברת AVIA Security מדגישים כי בנוסף לשמירה על ביטחונם של התושבים, לנגד עיניהם עומדת בכל העת גם השמירה על פרטיותם. "המערכת מנטרת את תנועת התושבים רק במקרי חירום ביטחוניים", מסביר תמיר אורבאום, סמנכ"ל הפיתוח של החברה. "בזמני שגרה המערכת משמשת אך ורק להעברת הודעות ועדכונים ואינה מאכנת את המשתמשים".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר