טרנדי: מוצרי טיפוח ממזונות על

קייל לשיער, מאצ'ה לפנים או כורכום לידיים? • טרנד הקוסמטיקה הטבעית שמבוססת על מזונות־על כבר פה, ונדמה שהקורונה רק האיצה אותו

מאצ'ה וקייל - גם בטיפוח, צילום: GettyImages

בשנים האחרונות התפתחה מגמה צרכנית להעדפת מוצרי קוסמטיקה אורגניים, טבעיים וטבעוניים, ואליהם מצטרף כעת הטרנד החדש שסוחף את העולם - מוצרי טיפוח SUPERFOOD. מדובר במוצרי טיפוח מבוססי מזונות־על (סופר־פוד) ובהם ג'ינג'ר, מאצ'ה, כורכום, חמוציות ועוד, שידועים בהשפעתם החיובית על בריאותנו.  

רכיבי מזונות־על ניתן למצוא בפירות וירקות, שמנים ותבלינים מסוימים המכילים ריכוז גבוה של נוגדי דלקת וחמצון המסייעים לגוף להתגונן מפני גורמי לחץ פנימיים וחיצוניים. מרכיבי מזונות־על אלה מסייעים לשמור על עור בריא יותר וכן במניעת תגובות דלקתיות הגורמות להרס חלבוני העור (כמו קולגן ואלסטין), הפחתה בסימני הזדקנות, פיגמנטציה ותופעות של גירויים ורגישות יתר של העור. 

בעבר אפשר היה למצוא את המוצרים בקטגוריה הזו בעיקר ברשת ובחנויות טבע, אך כיום הקטגוריה מתרחבת גם אל רשתות הפארם ויותר מותגים עולים על המדפים במחירים נגישים. "הסיבה לעלייה במגמה זו היא ביקוש של הצרכנים", אומרת שירן אליצור, אחראית טיפוח מותגים בסופר־פארם. "היום יותר צרכנים מחפשים מוצרים טבעיים. זו כבר לא נחלתה של קבוצה קטנה של טבעונים, למשל. יותר אנשים שמים דגש על תזונה בריאה וטבעית וזה מחלחל גם אל הטיפוח", היא מוסיפה.

חושבים על הסביבה 

לדבריה, בשנת 2021 המגמה תתרחב. בתקופה שבה הטבע מאותת לנו לשמור על כדור הארץ, נראה גם את תעשיית הטיפוח משתמשת יותר במיצוי של חומרים טבעיים. כבר כיום במדינות רבות בעולם פירות וירקות שכבר לא ראויים למאכל משמשים לרקיחת מוצרי טיפוח, ויותר מותגי טיפוח בוחרים להשתמש באריזות מתכלות ובחומרים ממוחזרים על חשבון קופסאות הפלסטיק. באשר למחיר אומרת אליצור כי "זה רק נדמה לצרכן שמוצרי הטיפוח האלה יקרים יותר, אבל זה לא מדויק משום שהתחרות תורמת לירידת מחירים. לאחרונה ייבאנו לסניפים מותג טיפוח לשיער מקליפורניה שמבוסס על ג'ינג'ר וקייל, מסיכות פנים של מותג קוריאני שמבוססים על זרעי צ'יה, מאצ'ה, תאנים ועוד. מותג טיפוח בינלאומי טבעוני נוסף שעלה לאחרונה על המדפים ברשת סופר־פארם נקרא LOVE BEAUTY & PLANET שכבש את לב הצרכניות במדינות רבות. מותגים חדשים אלה נמכרים במחירים נגישים".

1. גרנייה ביו 2. קייל וכורכום של אהבה 3. שמן פנים אורגני של אבלון 4. כורכום של ניוטרוג'ינה 5. סופר־פוד מוצרים לשיער 6. סדרת אצה אדומה של לבנדר 
1. גרנייה ביו 2. קייל וכורכום של אהבה 3. שמן פנים אורגני של אבלון 4. כורכום של ניוטרוג'ינה 5. סופר־פוד מוצרים לשיער 6. סדרת אצה אדומה של לבנדר 

קרן אלישר, מנכ"לית אבלון אורגניקס (AVALON ORGANICS) וג'ייסון מוצרי טיפוח טבעיים, מציינת כי בשנים האחרונות יש כניסה מאסיבית של מותגים חדשים בדגש לא רק על טבעונות, אלא גם על איכות הסביבה. "יש היום יותר מודעות למה שאנחנו צורכים, והקורונה העצימה את זה. בתקופת הסגר היה יותר ביקוש למוצרים עם פורמולות של ויטמין C, ויותר חברות טיפוח מעדכנות את הפורמולות במוצרים קיימים. אנחנו, למשל, העשרנו את המוצרים עם פירות יער, קינואה, תה ירוק ותה לבן ועוד. בעולם יש התחזקות בשימוש בשמן הקנאביס בתחום הטיפוח, מגמה שצפויה להתרחב גם בישראל".

גם מותגי טיפוח מקומיים שמים דגש במוצריהם על מזונות־על. כך, למשל, חברת AHAVA מעבדות ים המלח השיקה לאחרונה סדרת טיפוח חדשה לגוף - SUPERFOOD BODY LINE KALE & TURMERIC, הכוללת ארבעה מוצרים המבוססים על מזונות־על ומועשרים בתמציות קייל וכורכום: פילינג גוף, קרם ידיים, תחליב גוף וג'ל רחצה.

חברת לבנדר המתמחה בקוסמטיקה טבעית ואורגנית, השיקה קולקציית טיפוח לעור הפנים המבוססת על מיצוי אצה אדומה שאותה מגדלים בארץ והפכה לשם נרדף לתכונת אנטי־אייג'ינג עם יתרונות בולטים כמעכבת הזדקנות העור ובטיפול בפיגמנטציה. מותג מקומי נוסף ecolove השיק מגוון מוצרים עם מיצוי מזונות־על ובהם אוכמניות, ענבים ועוד. 

קונצרן לוריאל יצא לאחרונה בהצהרה משמעותית במסגרת השקת סדרת מוצרים אורגניים חדשה גרנייה ביו - סדרת מוצרים לטיפוח עור הפנים המבוססים על פורמולות טבעיות עם תו תקן אורגני בהתאם לתקנות קוסמוס EcocertGreenlife.

הפורמולות הייחודיות מכילות את מיטב הרכיבים מן הטבע - לבנדר, ארגן, זרעי לפת, שורש קונג'אק ועוד. "עד כה מוצרים ומותגים בעלי אג'נדה של קיימות שווקו בעיקר במחלקות טבע שלא היו נגישות לצרכנים - לא מבחינת הפצה ולא מבחינת טווחי מחירים. המוצרים הללו התאפיינו בדימוי "נישתי", לא פנו לקהל הרחב ולראשונה גרנייה ביו הוא מותג טיפוח הפנים האורגני הראשון ב־Mass Market בישראל שניתן להשיגו גם בהפצה רחבה וגם במחירים נגישים", אומרת דניאלה פרוסקי שיאון, סמנכ"לית תקשורת וקיימות בלוריאל ישראל. 

סימון מוצרי קוסמטיקה?

לדבריה, השקת גרנייה ביו היא יריית הפתיחה לצעדים גדולים יותר וליעדים מאתגרים שקונצרן לוריאל מציב עד לשנת 2030. לוריאל, שמאגדת בתוכה עשרות מותגי טיפוח ובהם גם מותגי טיפוח יוקרתיים (ארמני, לנקום, איב סן לורן), יוזמת בין היתר מהלך של סימון מוצרים. כפי שנהוג כיום לסמן על מוצרי מזון את כמות הנתרן והסוכר, כך יסומנו מוצרי טיפוח, כדי שכל אדם יוכל לראות את השפעתו על הסביבה. סימון האות A ייחשב לציון גבוה ויסמל כי ייצור המוצר נעשה על פי פרמטרים מוגדרים שאינם מזהמים את הסביבה, עם אריזות מוצרים מחומרים ממוחזרים או אריזות מתכלות וייצור יעיל שאינו מזהם. 

"מדובר בעידן חדש כדי שכולנו נוכל לחיות בעולם טוב יותר", מבהיר אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל ישראל, "אנו לוקחים על עצמנו מחויבויות שאפתניות כמובילי תעשיית הביוטי, לתרום לבניית חברה מכלילה ובת קיימא שתביא לכך שמותגי טיפוח אחרים ייאלצו גם הם להתיישר ולהתייעל. יגיע היום ששום חברת טיפוח לא תוכל למכור מוצרים ללא סימונים, כי הצרכנים לא ירצו לקנות מוצר ללא סימון שמצביע על אי־פגיעה בסביבה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר