WeSure נכנסת לשוק הגלובלי: תציע ביטוחי דירות

הצעד של חברת הביטוח הדיגיטלית מגיע בצל המשבר הכלכלי, שנוצר ממגפת הקורונה • החברה מתכוונת למכור ביטוחים מחוץ לישראל החל מהשנה הבאה • "המטרה שלנו היא להיות חברה גלובלית" • השר כהן לשר עמיר פרץ: המשך ברפורמות שיבטיחו יבוא מקביל

תמכור גם ביטוחי דירות. מסיבת העיתונאים של WeSure, אתמול // תמכור גם ביטוחי דירות. מסיבת העיתונאים של WeSure, אתמול ,
תמכור גם ביטוחי דירות. מסיבת העיתונאים של WeSure, אתמול // תמכור גם ביטוחי דירות. מסיבת העיתונאים של WeSure, אתמול

בצל המשבר הכלכלי ותקופת הקורונה, חברת הביטוח הדיגיטלית WeSure הכריזה על כניסתה לשוק ביטוחי הדירות. החברה הציגה את המוצרים החדשים שלה - ביטוחי דירה דיגיטליים למבנה, לתכולה ולמשכנתה - והכריזה שתמכור ביטוחים גם מחוץ לישראל בשנה הבאה. מדובר בממשק דיגיטלי לחלוטין שמאפשר רכישת פוליסה וחיתום בתוך דקות במחיר תחרותי. 

לפני כשנתיים נכנסה החברה לשוק והציעה ביטוחי רכב לפרט ולמוסדיים. במסיבת עיתונאים ברוח התקופה, בזום, השתתפו יו"ר החברה אמיל ויינשל, המנכ"ל ניצן צעיר הרים ונשיא הקבוצה, רב־ניצב בדימוס יוחנן דנינו.

החברה הדגימה בשידור חי במהלך ההשקה את המוצר הדיגיטלי החדש שלה לציבור מבוטחי הדירות, כיצד ניתן לבצע ביטוח דירה תוך כמה לחיצות בלבד וכן שלל אפשרויות בהתאמה אישית בפוליסה לפי צורכי הלקוחות.

קריאה נוספת:

• ביקוש כפול מההיצע: גיוס ההון של דלק הסתיים בהצלחה

• הביטוח הלאומי: מיזם המחשוב שלא נגמר

• בתחום התשתיות - קשה מאוד לסרב לסינים

לדברי יו"ר החברה, "מבחינתנו מדובר בעוד צעד משמעותי שבא להיטיב עם ציבור הצרכנים הישראלים שיכול ליהנות מהקדמה הטכנולוגית. בשונה מחברות כמו למונייד, היפו ונקסט אינשורנס, אנו בחרנו להביא את הבשורה של הביטוח הדיגיטלי קודם כל לצרכנים הישראלים ורק לאחר מכן להתרחב לפעילות בחו"ל. ישראל היא הסטארט־אפ ניישן ומגיע לציבור הישראלי ליהנות מהפיתוחים שמקורם בארץ". 

לדברי נשיא הקבוצה, יוחנן דנינו, "המטרה היא להיות חברה גלובלית. הדיגיטל הוכיח שניתן להתגבר על כל המחסומים. בחלק מהמקומות, הקורונה אפילו הרחיבה את התוצאות העסקיות שלנו בהיקפים וברווחים. ההנפקה של למונייד הוכיחה כמה המשקיעים מאמינים באינשורטק".

השר כהן לפרץ: "המשך ברפורמת היבוא המקביל"

שר המודיעין, אלי כהן, שכיהן כשר הכלכלה והתעשייה לפני עמיר פרץ, פנה למחליפו - שהתייחס להסכם הפשרה בין שסטוביץ לרשות התחרות, בנוגע לסוגיית היבוא המקביל. במסגרת הסכם פשרה זה, תוכל שסטוביץ, היבואנית הרשמית של משחת השיניים קולגייט, לקיים שיח מסחרי עם קולגייט העולמית ולעדכן אותה על יבוא מקביל של מוצריה המגיעים לארץ.

השר אלי כהן קרא לשר פרץ לעצור את ההתקפלות של רשות התחרות ולהמשיך ברפורמות שיבטיחו יבוא מקביל. לדבריו, ההסדר הוא סטירת לחי לתחרות ולצרכנים, ויש לתקן את ההסדר ולשנות את החוק, שיאפשר לבצע יבוא מקביל ללא הפרעה, באופן שייטיב עם הצרכנים.

השר אלי כהן, בשנה שעברה // צילום ארכיון: מארק ישראל סלם
השר אלי כהן, בשנה שעברה // צילום ארכיון: מארק ישראל סלם

נציין כי לפי הסכם הפשרה מותר לשסטוביץ לפנות לחברה העולמית וליידע אותה כי קיים יבוא מקביל ומה מחירו. לחברה אסור לתת פרטים מזהים שיאפשרו לחברה העולמית לאתר את מקורו של היבוא המקביל.

במכתב כתב השר כהן: "קראתי בתדהמה את ההסדר ששעל פיו לא ננקטו כנגד החברה צעדים בגין פעולות שמטרתן היתה למנוע יבוא מקביל, ואף יתרה מכך, מתירים דיווח ליצרן הבינלאומי בגין יבוא מקביל במקרים מסוימים.

"ההסדר של הרשות לתחרות עם נציגי חברת שסטוביץ פסול ביסודו ומסייע בעקיפין להקטנת התחרות... אני קורא לך לפעול לפסילת ההסדר באמצעות תיקון חקיקה במסגרת הצעת חוק ממשלתית, שתבטיח מניעת פגיעה בתחרות ויבוא מקביל בכל דרך שהיא".

השר פרץ קיבל את המכתבו והנחה את גורמי משרדו לבחון לעומק את המקרה כפי שנדון בבית הדין להגבלים עסקיים. מרשות התחרות לא נמסרה תגובה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר