הדילמה של חיזבאללה: לחימה בשתי חזיתות

בזמן שהארגון שולח את כוחותיו הטובים ביותר להילחם בצפון-סוריהנגד המורדים כדי לסייע למשטר אסד, התלקחות בגבול ישראל עלולה לתפוס את חיזבאללה בנקודה שממנה הצליח הארגון להימנע עד כה • פרשנות

אנשי כוח רדואן , צילום: ללא

כלי תקשורת המזוהים עם המורדים בסוריה דיווחו אתמול כי ארגון הטרור חיזבאללה העביר בימים האחרונים מאות מאנשי יחידת העלית שלו "כוח רדואן" לצפון סוריה על מנת להשתתף בלחימה לצד משטר אסד במחוז אדליב. 

העיתון "אל קודס אל ערבי" דיווח כי ארגון הטרור שלח 300 לוחמים לתחזק את כוחותיו השומרים על כביש M5 בין חלב ולטקיה ולעיירת המפתח סראקיב, אותה הצליחו אנשי חיזבאללה והמשטר לכבוש מידי המורדים בחודש מרץ. תגבור הכוחו תהוא חלק מהכנות לפעולה צבאית נרחבת של משטר אסד שמטרתה לכבוש מחדש את המחוז, האחרון שנותר בידי המורדים בסוריה.

על פי הדיווחים,  מדובר בכוח גדול מאוד של לוחמים מיחידת העילית של חיזבאללה, שמעריכים כי מונה מאות בודדות של לוחמים.  על אף הצלחותיו בשטח, חיזבאללה ספג אבדות כבדות במהלך הלחימה במחוז אדליב בחודשים פברואר ומרץ. צבא טורקיה הפגיז ללא רחם, תוך שימוש נרחב במל"טים, את אנשי הארגון סביב העיירה סראקיב וכמות גדולה של קצינים ולוחמים נהרגו בהפצצה של מטה מקומי של חיזבאללה.

טורקיה עיבתה את כוחותיה באזור ועלולה להגיב, כמו לפני חצי שנה, בתקיפת כוחות המשטר וחיזבאללה ובסיוע קרוב למורדים. המבצע המתקרב של כוחות המשטר באדליב עלול להיות ממושך ולחייב את חיזבאללה בנוכחות משמעותית לאורך זמן ובאבדות. 



איש חיזבאללה לצד שרידי מטוס רוסי שהופל בקרב על סראקיב // צילום: איי.אף.פי
איש חיזבאללה לצד שרידי מטוס רוסי שהופל בקרב על סראקיב // צילום: איי.אף.פי



מדובר בעמדה פגיעה עבור הארגון במקרה של הסלמה מול ישראל, מרחק מאות קילומטרים מחזית אדליב. במקרה של לחימה בין הארגון וישראל בונים בחיזבאללה על שימוש נרחב בכוח רדואן ובלוחמים המנוסים שמצויים כעת בלחימה באדליב, ומהווים כוח מילואים עבור המאמץ של המשטר הסורי בצפון המדינה. 

חיזבאללה, שמעולם לא התנסה בלחימה מתמשכת בשתי חזיתות, נותר, במיוחד לאור האירוע הבוקר שייתכן וקשור לאנשיו או לאנשים שאומנו ונשלחו בשמו, בעמדה רגישה שיכולה למנוע ממנו להגיב או לעכב את תגובתו לאירוע שהתרחש הבוקר, גם אם אכן יתברר כי אנשיו הם אלו שחוסלו. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר