בחודשים האחרונים אנחנו מוצאים את עצמינו מסתובבים עם מסכה שמסתירה חצי מהפנים שלנו. עובדה זו הפכה את שגרת הטיפוח שלנו, כך שאיפור העיניים הפך להיות חשוב יותר מצבע על השפתיים שמוסתרות מתחת למסכה.
מנתונים של החודשים האחרונים אכן עולה כי הרגלי צריכה של הישראלים השתנו. ברשת סופר פארם מדווחים כי חלה ירידה של כ-15.5 אחוזים בביקוש לאיפור שפתיים ביחס לתקופה המקבילה דאשתקד. כמו כן, יש ירידה של תשעה אחוזים במכירות מוצרי מייק אפ וסומק. במקביל, חלה עליה של 3 אחוז בביקוש למוצרי איפור עיניים ועליה של 12 אחוז בטיפוח עור הפנים.
ברשת הפארם BE מציינים כי בתחילת תקופה הקורונה אמנם נראתה ירידה משמעותית של כלל מכירות מוצרי האיפור, ובמיוחד של קטגוריית השפתונים. אולם כעת, עם התבוססותה של שגרת איפור חדשה, יש יציבות במכירות השפתונים, והצרכניות בוחרות לקנות יותר מבעבר את הפורמולות העמידות ואת השפתונים שמתקבעים ונותרים על השפתיים לאורך זמן.
"בתוך קטגוריות השפתיים יש עליה במכירות עפרונות שפתיים מאחר שהם מיועדים להדגיש את קווי המתאר ולחזק את גוון השפתיים, מה שמייתר את השימוש של השפתון שעלול להימרח מתחת למסכה", אומרת גליה תורן חן, יועצת אסטרטגית ומומחית הביוטי של רשת הפארם Be.
לדבריה, יש עליה במוצרי הטיפוח לשפתיים כמו מוצרי פילינג לשפתיים ובאלמים למיניהם שמטפלים ביובש, שהיו נמכרים בתקופת בחורף. "כעת הישראליות חשות צורך לטפח יותר את האזור של השפתיים ומסביבן, מאחר שמדובר באזור בפנים שניזוק עקב שעות רבות תחת מעטה של מסכה".
צעד נוסף שרשת Be יוזמת בימים אלה הוא תחליף ראוי לטסטרים להמחשת גוון השפתון ללא צורך במגע. מומחיות היופי בסניפים צוידו באפליקציה שבתוכה יש המחשות מצולמות של גווני כל השפתונים שקיימים.
גם אחוזי מכירות השפתונים באונליין נמצא במגמת ירידה. מיכל גייטו אלבז מנכ"ל ומייסדת אתר Guilty ומותג האיפור המקצועי OFRA מציינת שמדובר ב- 30 אחוזי ירידה במכירת שפתונים ביחס לשנה שעברה, ולעומת זאת עליה במכירות מוצרי טיפוח לשפתיים ואיפור עיניים. "בקטגוריית השפתיים יש עליה בשפתוני מט עמידים שמלכלכים פחות את המסכה וכן יש עליה במוצרי באלם לשפתיים. אם קטגוריית טיפוח שפתיים הייתה פופולרית בתקופת החורף כשמזג האוויר יבש, היום, בעיצומו של הקיץ, הישראליות קונות יותר מוצרים שיטפחו את עור הפנים והשפתיים, לצד עליה באיפור עיניים, מסקרות, ריסים מלאכותיים ומוצרים לגבות".
גנית אלון, סמנכ"לית שיווק ודיגיטל של המותג ג'ייד אומרת כי, "הירידה במכירות לא נובעת רק מהצורך לעטות מסכה. גם בגלל המצב הכלכלי, נשים יותר מחושבות כיום וחושבות מראש על מה להוציא כסף. בשל הקורונה אין אפשרות להתנסות במוצרים כי אין טסטרים. כרגע כל החברות וגם אנחנו מחפשים פתרונות אחרים לנושא הטסטרים והתנסות במוצר. בנקודות המכירה אנחנו רואים הרגלי קניה אחרים, נשים קונות את המוצר שהן משתמשות בו על תקן קבוע, הן לא מתעכבות, משלמות ויוצאות".
ליאור כהן, מאפרת של מותג האיפור איל מקיאג' מעניקה טיפים למריחת שפתון שיחזיק מעמד מתחת למסכה, "לוקחים את מברשת המייק אפ, עם מעט השאריות שנותרו עליה מהנחת המייק אפ ועוברים איתה על השפתיים. לאחר מכן בוחרים עיפרון בגוון השפתון הרצוי ותוחמים אתו את השפתיים. בהמשך, ממשיכים וממלאים את כל השפתיים עם העיפרון. לאחר מריחת השפתון העמיד בצבע הרצוי מפדרים מעל השפתיים פודרה בתפזורת שקופה שתסייע בקיבוע סופי ותותיר את השפתון למשך כל היום".
8 מוצרי טיפוח ושפתונים לשפתיים
.jpg)
איל מקיאג', סדרה חדשה של שפתונים עמידים בשם 'DIRTY TALK במראה מט. מחיר: 129 שקלים (מחיר השקה בחודש יולי 103 שקלים).

ללין, שפתון לחות להרגעה וטיפוח שפתיים כולל חמאת שיאה ומקדם הגנה משמש SPF 30. מחיר: 39.90 שקלים.
ד"ר עור, שפתון טיפולי לשפתיים יבשות כולל הגנה מהשמש SPF 50+. מחיר: 40 שקלים
מאק, 'ליפ קונדישינר', באלם לחות עם ברק עדין המעניק לחות ורכות לשפתיים. מחיר: 92 שקלים.

בליסטקס, סרום ייחודי הכולל משאבה לטיפוח השפתיים, מכיל שמן זית, שמן אבוקדו, אומגה 3 וויטמין E. מחיר: 29.90 שקלים.
.jpg)
יובנה, LIP FILLER&BOOSTER. קרם מרוכז המעניק טיפול אינטנסיבי לשפתיים, מכיל משי ורכיבי לחות. מחיר: 129 שקלים.
.jpg)
ג'ייד, שפתונים חדשים עם אלמנט מנצנץ מקולקציית סלפי. מחיר: 79.90 שקלים.

אסנס, קולקציית שפתונים חדשה בגווני ניוד. מחיר: 6 שקלים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו