השופט קבע: 12 שנות מאסר לדורס הילד שלו-אמסלם

בהמשך לדרישת הפרקליטות לעונש של עד 13 שנות מאסר, השופט בני שגיא גזר את עונשו של אלי בר זכאי • "רצף של החלטות פורעות חוק"

צילום: קוקו // בר זכאי בביהמ"ש. 13 שנות מאסר

השופט בני שגיא גזר הבוקר (שלישי) עונש מאסר של 12 שנים על אלי בר זכאי, הצעיר בן ה-25 מירושלים שדרס למוות את הילד איילון שלו-אמסלם לפני כשנתיים בתל אביב. בנוסף נגזרו על בר זכאי 20 שנות שלילת רישיון.בנוסף נגזרו על בר זכאי 20 שנות שלילת רישיון וקנס של 25 אלף שקלים, ופיצויים בסך 100 אלף שקל למשפחת אמסלם ו- 75 אלף לילד השני שנפצע בתאונה.

השופט אמר בפתיחת הדיון: "רצף של החלטות פורעות חוק הביא לכך שאילון לא יהיה עוד בחיק משפחתו ולא יקיים עוד משפחה משל עצמו. בנוסף בר זכאי פגע במודע פגיעה אנושה במשפחתו של אילון והותיר אותם עם לב שבור ונפש פצועה ומדממת לעד. ניתן לראות את התנהגותו של הנאשם בשורת פעולות נעדרות מוסר בסיסיות".

12 שנות מאסר לדורס הילד שלו-אמסלם // צילום: משה בן שמחון

"מרגע התאונה כל מעייניו היו מהתחמקות מהדין. הלכה למעשה מרגע התאונה כל מעיניו היו נתונים להתחמקות מהדין, הוא לא נטל חלק בחיפושים לא טרח מיוזמתו להתקשר לגורם רפואי כלשהוא, הנאשם לא היה נעדר יכולת תפקוד כל משאביו הוקדשו לעריכת שיחות טלפון שתיית מים והכשלת בדיקת שכרות. כל העדויות בטיעונים לעונש של חבריו ובני משפחתו היו סדורות ולכן לא אקח אותן בחשבון", הוסיף שגיא. 

הוריו של אילון קיבלו בסיפוק את גזר הדין, כאשר קובי אמסלם אמר בקול חנוק: "אילון היה הילד הכי מדהים בעולם ושום עונש לא יחזיר אותו. לפחות סיימנו פרק כואב. גם גזר הדין וגם הכרעת הדין מכבדים את אילון ואת הנער שנפצע. אם זה יביא שינוי, אז לפחות יצא מזה משהו". דקלה אימו אמרה: "בית המשפט הלך איתנו באמונה שלנו שנעשה שינוי דרך ענישה מחמירה שמכבדת את קדושת החיים".

כזכור, בר זכאי הורשע בחודש שעבר בהמתה בקלות דעת של שלו-אמסלם ובפציעת חברו תוך כדי שנהג במהירות מופרזת ובשכרות. על פי כתב האישום, הוא דרס את שלו-אמסלם בזמן שעמד עם חברו בצומת הרחובות ש"י עגנון ואבן גבירול. הנהג הדורס, סיכם לנסוע עם חבר מירושלים לבילוי באזור המרכז. השניים נסעו לדירת חבר בפתח תקווה, ובדרך אליו רכשו בקבוק אלכוהול ומשקאות אנרגיה.

אילון שלו אמסלם ז"ל // צילום: באדיבות המשפחה
אילון שלו אמסלם ז"ל // צילום: באדיבות המשפחה

בר זכאי שתה בדירת החבר לפחות כוס וחצי מהמשקה, ואחר כך תכנן לנסוע לתל אביב כדי לבלות עם חבריו במועדון בעיר – בקשה שחבריו דחו. בשל כך, הוא עזב את הדירה בכעס. אחד מחבריו, שראה אותו נכנס לרכב בעודו שתוי, ניסה לשכנע אותו לנסוע במונית ולא לנהוג ברכב. בשיחה שקיים מאוחר יותר עם חבר אחר, בר זכאי העיד כי שתה לבדו בקבוק אלכוהול שלם.

עוד בנושא:

• התביעה דורשת: עד 13 שנות מאסר לדורס אילון שלו אמסלם ז"ל

• דורס אילון שלו-אמסלם הורשע בהמתה

• משפחתו של אילון שלו אמסלם ז"ל על הדורס: "הבעת חרטה מניפולטיבית"

• "אי אפשר היה למנוע את דריסת אילון"

בהכרעת הדין של הדורס, השופט בני שגיא מצא כי הגרסאות השונות שמסר עומדות בסתירה חזיתית לכלל הראיות שהוגשו. הוא קבע כי קו ההתנהלות הפסול שאפיין את הנאשם לפני התאונה, במהלכה ובסמוך לאחריה, המשיך באופן ישיר גם במסגרת ההליך המשפט בעניינו, עת מסת עדות כוזבת בבית המשפט.

הוריו של אמסלם בביהמ"ש היום // צילום: קוקו
הוריו של אמסלם בביהמ"ש היום // צילום: קוקו

 

השופט שגיא כתב בהכרעת הדין כי "ראיתי לקבוע כי האמת רחוקה מלהיות נר לרגליו, וכי עסקינן בנאשם, נורמטיבי לכאורה, אך כזה שאימץ לעצמו דפוס התנהלות עברייני באופן שלא ניתן לבסס ממצא עובדתי כלשהו על דבריו". עוד כתב כי "לפרקים גרסאותיו עוררו תדהמה, לפרקים עוררו גיחוך, לפעמים הכעיסו את המאזינים לדברים, אך בולטת מכל הייתה ההתרשמות כי עסקינן בנאשם אשר השיל מעצמו סממנים מוסריים כלשהם, שאם היו קיימים בנפשו, ניתן היה לצפות לראותם עת שהעיד".

בשלב הטיעונים לעונש, הוריו של שלו-אמסלם ביקשו להחמיר בעונשו של הדורס: "נבל המיט עלינו חורבן והוא אדיש ואטום, נטול כל רגש של חרטה. באדישות מצמררת הוא ראה את הילדים עולים לאמבולנס, והוא עסוק רק בעצמו". עוד אמרו כי בר זכאי "פוטר עצמו מכל עול של ערכים בסיסיים". אמו של הילד, דקלה, הוסיפה כי בר זכאי מהווה סכנה לציבור: "אדם כזה חייב להיות מורחק מהחבר לשנים רבות, אולי כך נצליח לחסוך ים של כאב מאנשים נוספים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר