בדיוק בזמן: בשנה שעברה חשפה אינסטגרם את Reels, גרסה משלה לטיקטוק - המתחרה שהכי מאיימת עליה. בסוף השבוע הודיעו ברשת החברתית כי אחרי ניסוי מוצלח בברזיל ובהודו הפלטפורמה צפויה להגיע לארה"ב ו-50 מדינות נוספות.
בדיוק כמו באפליקציה הסינית גם ברילס (בתרגום לעברית: גלגלים של סרטי הקלטה) ניתן ליצור קליפים של 15 שניות, אליהם אפשר להוסיף ליפ סינק וקטעי ריקוד, ולשתף כסטורי. "אנחנו שמים להביא את רילס למדינות נוספות, כולל ארצות הברית, בתחילת אוגוסט. המבחן ברחבי העולם הוכיח את עצמו", אמרו ברשת החברתית.
"אנחנו תמיד מחפשים מה אנשים רוצים, ומנסים לחדש ולמצוא דרכים לשיפור החוויה של המשתמשים", אמרו באינסטגרם לאתר CNN. "הרבה פלטפורמות קמו לפנינו - כמו טיקטוק, סנאפצ'ט ואחרים - אבל אנחנו חושבים שאנחנו יכולים לעשות זאת בצורה שהיא ייחודית לאינסטגרם, ועונה לדרישות הקהילה שלנו".

וזו לא הפעם הראשונה שבפייסבוק, הבעלים של אינסטגרם, מנסים לנטרל את המתחרה על ידי העתקה של פיצ'רים, כפי שקרה עם סנאפצ'ט. ב-2016 אחרי שלא הסכימה להימכר לרשת החברתית, פייסבוק העתיקה את הפיצ'ר העיקרי של האפליקציה - הסטורי - ושילבה אותו בכל הפלטפורמות שלה.
תזמון מושלם
וכל זה קורה על רקע הביקורת מצד הממשל האמריקני ותחילתו של חרם עולמי. בשבוע שעבר רמז מארק מדוז, ראש צוות הבית הלבן, כי ינקטו צעדים והגבלות נגד בייטדאנס (ByteDance), החברה הסינית שרכשה את מיוזיקלי (Musical.ly) ב-2017 במיליארד דולר ויצרה את טיקטוק.
בממשל האמריקני מעלים תהיות רבות על אופן אחסון של הנתונים האישיים של המשתמשים, ובחשד לכך שהיא מעבירה נתונים על אזרחים אמריקנים לשרתי החברה בסין. בחודש שעבר ממשלת הודו הודיעה על חסימת 59 אפליקציות שמקורן בסין, בהן גם אפליקציית טיקטוק, ומיד אחריה גם באוסטרליה איימו בצעד דומה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו