"glee": הכוכבים הלכו אך השירים יישארו לנצח

השיר שהתחיל הכל, הקאברים המצוינים למייקל ג'קסון ואימיי ויינהאוס, מאש-אפ בין שירי להקות בנים ואפילו שירי להקות רוק. אלה הביצועים הגדולים שנזכור מקורי מונטית', מארק סלינג ונאיה ריברה שהלכו לעולמם צעירים

צילום: מתוך הסדרה // נאיה ריברה ב"גלי"

מותם של שלושה מכוכבי "glee" הצעירים הביא לעולם את המונח "קללת 'גלי'". קורי מונטית' הלך לעולמו בגיל 31 כתוצאה משילוב מסוכן בין סמי קשים ואלכוהול, מארק סלינג הורשע באחזקת חומרים פדופילים והתאבד בגיל 35, ואילו נאיה ריברה נמצאה מתה באגם בגיל 33 (בדיוק ביום השנה למותו של מונטית'), בנסיבות שעדיין נחקרות. לצד האופן הנורא שבו סיימו השלושה את חייהם, אוהבי ומעריצי הסדרה ייזכרו לנצח את השירים ואת הדמויות שנכנסו לליבם. אספנו את הביצועים הזכורים ביותר של שלושת השחקנים שהלכו לעולמם.

• כוכבי "גלי": איפה הם כיום?

• נמצאה גופתה של נאיה ריברה

קורי מונטית' נמצא מת בחדרו במלון

נאיה ריברה ("סנטנה לופז")

נאיה ריברה // צילום: AP
נאיה ריברה // צילום: AP

העונה החמישית נפתחה במוות. זה היה מפתיע כיוון שבסדרה העולצת והשמחה הזאת, לא באמת היה מקום למוות של דמויות, ובטח שלא למותה של דמות ראשית, אבל המציאות חזקה יותר מהכל ובחיים האמיתיים בנקודה זאת - השחקן קורי מונטית' שגילם את דמותו של פין האדסון, כבר לא היה בין החיים. סיבת מותה של הדמות בסדרה לא נחשפת, ואחיו החורג קורט (כריס האמל) אף מצוטט בפרק כאומר: "למי אכפת איך הוא מת?! לי אכפת יותר איך הוא חי!". הסיפור מעסיק את חברי הלהקה וגורם להם לתהות על אמונתם באלוהים ובעולם שמעבר. 

סנטנה (נאיה ריברה) בוחרת להקדיש לפין את השיר "If I Die Young", בו היא שרה: "אם אמות צעירה, קברו אותי בסאטן, הניחו אותי על מיטת ורדים, שקעו אותי בנהר עם שחר, שלחו אותי עם מילות אהבה" - מילים שמקבלות משמעות כואבת במיוחד, לאור נסיבות מותה.

"The Band Perry - "If I Die Young

אחד הסולואים הזכורים במיוחד של סנטנה, היה הביצוע שלה ל"Valerie" של איימי ויינהאוס בתחרות האזורית. סנטנה הצטרפה ללהקה במהלך העונה הראשונה, אך בהתחלה תפקדה בה כדמות הרעה ולא קיבלה זמן מסך רב מדי. אולם ככל שעבר זמן, דמותה קיבלה נפח רב יותר וצדדים נוספים התגלו באישיותה. במקביל היא גם החלה לקבל יותר זמן במה והשיר הזה כאמור הפך לאחד האהובים מהסדרה והמזוהים איתה ביותר.

"Amy winehouse - "Valerie

"גלי" הייתה ידועה בין היתר בפרקי המחווה שלה, ואחד מהם היה זה שנערך למייקל ג'קסון בעונה השלישית. אחד משיריו של הזמר שמככבים היה "Smooth Criminal", שזכה לגרסת כיסוי קצבית במיוחד, אותה מבצעת סנטנה כדואט מלחמה עם סבסטיאן, חברה להקת הוורבלרס המתחרה. הדואט הזה טעון ומותח גם בשל התחרות בין הקבוצות וגם בשל העובדה שמוקדם יותר בפרק, חבר להקה אחר, בליין (דארן כריס) נפצע במהלך מריבה עם חברי הוורבלרס.

"Michael Jackson - "Smooth Criminal

פרק מחווה נוסף וזכור במיוחד היה זה שבו חברי הלהקה מגיעים לביקור אצל רופא השיניים החתיך (בגילומו של ג'ון סטאמוס, דוד ג'סי מ"צער גידול בנות"), ובהשפעת גז הצחוק שוקעים בהזייה בה הם שרים את שיריה של מדונה. השיר "Me Against The Music" היה לדואט מצליח כבר כשיצא ב-2003, אז ביצעו אותו בריטני ספירס ומדונה. ב"גלי", לעומת זאת ביצעה אותו סנטנה יחד עם חברתה הטובה, ומי שהפכה לימים לבת זוגה בסדרה, בריטני - בגילומה של הת'ר מוריס. השחקנית נכחה אמש ליד הנהר, בזמן שגופתה של ריברה נמשתה ממנו.

"Britney Spears + Madonna - "Me Against The Music 


קורי מונטית' ("פין האדסון")

קורי מונטית' // צילום: getty Images
קורי מונטית' // צילום: getty Images

בתחילת העונה הראשונה פין (קורי מונטית') היה אחד מחבורת הבריונים של בית הספר, אבל אט-אט הוא השתנה והתבגר על המסך. אחד המשברים הגדולים שפקדו אותו היה ההיריון של חברתו, קווין (דיאנה אגרון). פין, שרגיל להיות מלא ביטחון, נסגר לפתע. הוא לא יודע כיצד להכיל את הסיפור וכיצד אפילו להתחיל לספר על כך לאמו. חבר הלהקה קורט (כריס האמל) מציע לו לדמיין כיצד לשיר לבתו, וכך נולד הביצוע המקסים של הדמות ל"I'll Stand By You" של הפרטנדרס.

"The Pretenders - "I'll Stand By You 

כשבת הזוג שלך היא רייצ'ל ברי (השחקנית ליאה מישל), קשה באמת לזהור בדואטים איתה, אבל כאשר פין שר יחד עם הבנים הוא בלי ספק היה אחד המובילים. אלמנט שהיה בולט בסדרה היה המשאפים בין שירים שונים, ואחד החיבורים המשעשעים היה מאש-אפ שירי להקות הבנים ששילב בין "Bye Bye Bye" של אן סינק ל-"I Want It That Way" של הבקסטריט בויז. הוא אמנם לא יוצא שם כזמר גדול, אבל לא תמיד צריך קול גדול כדי לגרום לנו ליהנות.

"NSYNC - "Bye Bye Bye" / Backstreet Boys - "I Want It That Way

אחד השירים הזכורים ביותר מהסדרה, אם לא הזכור שבהם, הוא "Don't Stop Believing" מהפרק הראשון, שחזר במספר ביצועים בהמשך הסדרה. הזכרנו קודם את הקושי להתבלט מול הפרטנרית העוצמתית שלו, אבל דווקא הפעם פין מצליח לבלוט לטובה ומוביל את השיר יחד איתה. במשך ארבע עונות הוא גילם את דמותו של הגבר המוביל בסדרה, עד לסוף הטראגי, שלא יגרום לנו לשכוח את הביצועים המקסימים שהשאיר אחריו.

"'Journey - "Don't Stop Believin

מארק סאלינג ("נואה 'פּאק' פּאקרמן")

מארק סלינג // צילום: Getty Images
מארק סלינג // צילום: Getty Images

הרבה לפני שהורשע בעבירות נוראיות, נשלח לכלא והחליט לשים קץ לחייו, מארק סאלינג גילם את דמותו של נואה "פּאק" פּאקרמן (בפה דגושה), "הילד הרע" של הסדרה. במהלך העונות הוא יוצא פחות או יותר עם כל אחת מהבנות בסדרה, ובשלב מסוים מתאהב בלורן, הבחורה החדשה והמלאה שמצטרפת ללהקה. כמקובל ב"גלי" שבה כל דבר שקורה הוא שיר פוטנציאלי, פּאק מקדיש לה את "Fat Bottomed Girls" של קווין והאמת שמדובר בביצוע מוצלח למדי (מבלי להיכנס להשוואות כמובן).

"Queen - "Fat Bottomed Girls

אחת הפנטזיות הקולנועיות שחוזרות שוב ושוב בסרטי ובסדרות תיכון, היא סיום בית הספר בקול רעש גדול - עם מוזיקה עוצמתית, ספרים מתעופפים ובכללי אווירת וונדליזם. בפרק המדובר, "פּאק" מחליט להתנקם בבית הספר לצלילי "School's Out" של אליס קופר. אחרי שהוא מחולל מהומה במסדרון, הוא גם רוכב ברחבי המגרש על אופנוע ומבעיר את הגיטרה שלו, לקול צהלות התלמידים.

"Alice Cooper - "School's Out 

אבל לא רק צדדים מחוספסים היו ל"פּאק" - זוכרים את השיר שבו פין שר על בתו? ובכן, מתברר שבסופו של דבר היא כלל לא הייתה הבת שלו, אלא של פּאק. הוא פשוט לא היה מספיק אחראי כדי שהיא תוכל לסמוך עליו, לכן היא המציאה שנכנסה להיריון מפין. גם כאן, במסגרת הנסיונות שלו לרכוש מחדש את אמונה, פּאק הקדיש לה את השיר "Beth" של להקת KISS. לאחר הביצוע המרגש, קווין נעתרת לבקשתו ומאפשרת לו להתקרב לחייה.

"KISS - "Beth 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר