שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.

עיריית ת"א מציגה: דיווח למוקד 106 בשידור חי

נא להתנהג בהתאם: עיריית תל אביב-יפו מצטרפת למדינות אחרות בעולם ומאפשרת לתושבים לדבר עם המוקד העירוני בשיחת וידאו מבוססת מיקום • כך זה נראה

בניין עיריית תל אביב-יפו // צילום: ינון בן שושן ,
בניין עיריית תל אביב-יפו // צילום: ינון בן שושן

עיריית תל אביב-יפו הטמיעה את המערכת של חברת הטכנולוגיה Carbyne במוקד השירות העירוני 106 פלוס, המאפשרת לתושבים לדווח למוקד העירוני על כל מפגע או אירוע בעיר, תוך שידור וידאו בזמן אמת, מבוסס מיקום או התכתבות בצ'אט עם המוקדן.

הטכנולוגיה של חברת Carbyne בנויה על תשתיות זמן אמת, המאפשרת התייעלות בעבודה מול מוקדים של גופי ביטחון אזרחיים ורשויות מוניציפליות תוך כדי איתור המיקום המדויק של המדווח. כמו כן, מייצרת המערכת מעין פאנל המאפשר לראות את עומסי השיחות לפי שעה, יום בשבוע ומיקום המפגע ובכך לסייע בתעדוף אירועים.

"תל אביב-יפו הינה אחת הערים החכמות בעולם. כבוד גדול שבחרה ב- Carbyne לתקשורת זמן אמת עם תושביה ומבקריה מהארץ ומהעולם", אומר אמיר אליחי, מייסד ומנכ"ל Carbyne. השימוש בשירות החדש בעירייה מתבצע באמצעות מוקד עירוני 106 פלוס, כאשר בעת קבלת השיחה בסמכותו של המוקדן להפעיל שיקול דעת ולקיים שיחת וידאו עם התושב בזמן אמת.

להפעלת שיחת הווידאו יכולות להיות סיבות מגוונות, כך למשל כאשר רכב חוסם חנייה פרטית, כאשר דרי רחוב או נרקומנים חוסמים כניסה לבנייני מגורים, או סתם בור שנפער במדרכה ויש צורך לחדד את המשמעות והסיכון מול המוקדן והעירייה ואף במצב בו תושב מרגיש בסכנה. 

אם הוחלט לבצע שיחה מסוג זה, יישלח מהמוקד לתושב קישור במסרון (סמס) או וואטסאפ, ובעת לחיצה על הקישור על ידי התושב תחל שיחת ווידאו בשידור חי. כמו כן, אם התושב אינו יכול לדבר בשל סכנה או כל סיבה אחרת, קיימת אפשרות להתכתבות עם נציג השירות.

מערכת Carbyne
מערכת Carbyne

בצעד זה של הטמעת המערכת, מצטרפת עיריית תל אביב- יפו למדינות רבות בעולם הנעזרות בטכנולוגיה זו, ביניהן ארה"ב, מקסיקו וברזיל במטרה להגביר את תחושת הביטחון בעיר ולסייע במתן שירות מהיר לתושבים.

כך למשל, בעיר מקסיקו סיטי סייעה הטכנלוגיה בירידה של כ-42% בשיגורי אמבולנס או ניידות ביטחון, ירידה של 35% בשיחות סרק למוקדים השונים ועלייה בפניות של האזרחים הוותיקים במקסיקו סיטי. כמו כן, מוקדי החירום במקסיקו דיווחו על ירידה באחוזי הפשיעה כתוצאה מהשימוש בטכנולוגיה ואף הוקמו מוקדים ייעודיים למתן מענה לאלימות במשפחה ונגד נשים בפרט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר