פייסבוק רכשה את סטארט-אפ המפות השוודי Mapillary, במה שעשוי להיות מאמץ להתחרות ביישומי המפות הפופולרים של גוגל ואפל. חברת המפות, שנוסדה בשנת 2013, דומה למתחרותיה בכך שהיא משתמשת בטכנולוגיה מתקדמת מתמונות לוויין, נתוני עיר, תמונות וסרטונים שעשרות אלפי החברים שלה מרחבי העולם מעלים במאמץ לספק מידע מדויק יותר.
סכום העסקה לא נחשף, אך לפי נתונים שמתפרסמים החברה גייסה 24.5 מיליון דולר ממשקיעים בשבע השנים האחרונות. ג'אן אריק סולם, מייסד שותף בחברה השוודית התייחס לנושא בבלוג הרשמי של החברה וכתב, כי "אנו שמחים לשתף אתכם כי Mapillary הצטרפה לפייסבוק כדי להיות חלק ממאמצי של החברה", והוסיף: "שתי החברות חולקות את המטרה המשותפת של בניית כלים וטכנולוגיה לשיפור מפות באמצעות שילוב של למידת מכונות, תמונות לוויין ושותפויות עם קהילות מיפוי".
אפל וגוגל השקיעו רבות במיפוי הרחובות בעשור האחרון, דבר שפייסבוק עדיין לא ממש יכולה להתגאות בו - וזו בדיוק הסיבה לרכישה. הסטארט-אפ השוודי, שבו כבר יותר ממילארד תמונות, מבקש מהמשתמשים להעלות צילומים של רחובות על מנת לבנות מפת רחוב מפורטת ביותר של העולם. זה דומה למה שעושה גוגל עושה, אבל כאן בעצם כל אחד יכול לשתף תמונות שיעודכנו במפה, בלי לחכות לרכב של גוגל שיעשה סיבוב בשכונה - דבר שקורה אחת לכמה שנים.
ואי אפשר לומר שלא מדובר בצעד חכם. לפייסבוק יש כעת יותר מ-2.5 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, ומפות מתקדמות מהסוג הזה יוכלו לספק לאנשים זמני תנועה מדויקים יותר, וכמובן שגם תמונות עדכניות של אזורים שעברו שינוי במהלך השנים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו