נסראללה: "לגנץ יש זיכרונות מאכזבים מלבנון"

מזכ"ל ארגון הטרור נשא נאום לציון 20 שנה לנסיגת צה"ל מדרום לבנון • "השגנו בלבנון הרתעה, ובישראל יודעים שאנחנו חזית שהם לא יכולים להמעיט בערכה"

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה // צילום: איי.פי // מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה // צילום: איי.פי

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ממשיך לנצל את המומנטום של אירועי 20 שנה לנסיגת ישראל מרצועת הביטחון בדרום לבנון ואמש (שלישי) הוא התראיין לרדיו "א-נור" של ארגון הטרור. הוא נגע בנושאים רבים, דוגמת שר הביטחון החדש בני גנץ, סוריה, לבנון ותוכנית המאה.

"הרוח שניצחה את ישראל עדיין קיימת והאמון שלנו בלוחמינו הוא גדול מאוד", אמר מזכ"ל חיזבאללה בתחילת הראיון. הוא ניצל את זיכרון 20 השנים לנסיגה מרצועת הביטחון בעקיצה לשר הביטחון החדש גנץ ששימש כמפקד יק"ל (יחידת הקישור ללבנון) בעת הנסיגה: "לשר הביטחון הישראלי יש זיכרון מאכזב במיוחד מתקופת הכיבוש של ישראל בדרום לבנון".



נסראללה אף טען כי "השגנו בלבנון הרתעה, ובישראל יודעים שאנחנו חזית שהם לא יכולים להמעיט בערכה. ישראל יודעת שכל הפצצה על לבנון לא תעבור ללא תגובה. המשוואה כיום היא שאנחנו מגיבים לישראל אם אחד מחיילינו נהרג בכל מקום. כל הפצצה ישראלית על לבנון לא תעבור ללא תגובה". בהתייחסתו לתוכנית המאה, מזכ"ל חיזבאללה קרא למלך ירדן עבדאללה: "ישראל קשרה קשר נגד ירדן בשנת 1982 והיום היא עדיין קושרת קשר נגדה דרך תוכנית המאה".

בנוגע למצב הפנים-לבנוני הרגיש, שבו חיזבאללה משתמשים בראש הממשלה חסן דיאב כ"בובה על חוט", ניסה נסראללה להשוות בין המצב בשנת 2000 למצב כיום בארץ הארזים. "כל הפלגים בלבנון השתתפו בהתנגדות לנוכחות הישראלית, במיוחד בשנים הראשונות, ואילו בשנים האחרונות הפעילות של חיזבאללה היתה יוצאת דופן", הוא ניסה להתפאר.



שיירה של תומכי חיזבאללה ליד הגדר // צילום: איי.אף.פי
שיירה של תומכי חיזבאללה ליד הגדר // צילום: איי.אף.פי

במסגרת תיאוריות הקונספירציה האופייניות לנסראללה, הוא אמר: "הצלחתנו בשנת 2000 מנעה מלבנון מלחמת אזרחים שישראל תכננה להצית". לדבריו, "בשנת 2000 לא היתה הסכמה למאבק בישראל, אלא הדעות היו חלוקות. האווירה ששררה בלבנון בשנת 2000 לא היתה טובה בהרבה מזו הנוכחית".

לגבי סוריה, מזכ"ל חיזבאללה האשים את ישראל כי "יש קבוצות באופוזיציה הסורית שהיו בקשר עם איתם ואף מקבלות תמיכה מהם מסוגים שונים". הוא הוסיף כי "ישראל רצתה שמשטר אסד ייפול ושכוחות חיזבאללה יחזרו ללבנון".

כמו כן, הוא הוסיף טענה בנוגע למצב "מגן צפוני" שבו צה"ל זיהה והשמיד מנהרות התקפיות של חיזבאללה. "ביום חשיפת המנהרות, ישראל שלחה את ממשלת לבנון דרך שלושה ערוצים כדי לומר שהיא רק רוצה לחשוף את המנהרות, וזהו", אמר נסראללה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר