אופס: המצלמה של וואן פלוס מסוגלת לראות מתחת לבגדים וחפצים

מכשיר הדגל החדש של היצרנית הסינית מאפשר לכם להפוך בגדים וחפצים לשקופים • בחברה טרם התייחסו לפיצ׳ר השנוי במחלוקת שזמין לשימוש • כך זה נראה

צילום: BenGeskin

מסתבר שלוואן פלוס 8 פרו (OnePlus 8 Pro), מכשיר הדגל החדש של ענקית הטכנולוגיה הסינית, יש ראיית רנטגן, או לפחות משהו שנראה דומה לזה. את הפיצ׳ר השנוי במחלוקת זיהו בלוגרים שקיבלו את המכשיר לסקירה - והפיצו דוגמאות רבות לכך ברשתות החברתיות.

מדובר בפילטר בו בגדים כהים, או חומרים ומארזים דקיקים, יהפכו לשקופים ויהיה ניתן לראות דרכם. איך דבר כזה קורה? עין אנושית אינה מסוגלת לקלוט קרינת אינפרה-אדום, ובמצלמות הסמארטפונים שלנו משולב פילטר שמסנן את האור שאינו נגלה לעין האנושית. לדוגמה, כמחצית מהאנרגיה שמגיעה לכדור הארץ מהשמש מגיעה כאינפרה-אדום.

סוגים מיוחדים של ציוד יכולים ללכוד קרינת אינפרה-אדום, כמו משקפי ראיית לילה ומצלמות תרמיות, כך בעצם ניתן לראות דרך חומרים מסוימים משום שאותה קרינה עוברת דרך דברים בצורה שאור רגיל אינו יכול. כבאים, למשל, משתמשים במצלמות מאותו סוג כדי לראות בתוך עשן בבניינים בוערים.

כאשר טלפונים מתקדמים מתחילים לשלב גם חיישני אינפרה-אדום, נראה שאפשר להשתמש בהם לאותה מטרה. רוצים לנסות את זה בעצמכם? (בלי לפגוע בפרטיות של אנשים) פשוט פתחו את אפליקציית המצלמה, החליקו אל מסנן הצבעים ״Photochrom" - וכוונו את העדשה אל חפצים כהים (כמו שלט הטלוויזיה שלכם).

הבלוגר Ben Geskin הדגים את הפילטר על סטרימר האפל TV שלו בסרטון שצילם ושיתף בחשבון הטוויטר שלו, וניתן להבחין כי המכשיר נראה שקוף ואף לראות את חלקיו הפנימיים. בנוסף, היוטיובר לואיס הילסנטגר הציג בערוץ היוטיוב שלו Unbox Therapy את היכולת להפוך חולצה בצבע שחור לשקופה.

בתוך כך, גם מכשירי האייפון האחרונים משתמשים באור אינפרה-אדום כדי לסרוק את הפנים במערכת FaceID. בשונה מהיצרנית הסינית, האפשרות אינה זמינה למשתמשים וקיימת לצורכי אבטחה בלבד.

באתר TheVerge פנו ליצרנית ולא זכו לתגובה, אך נראה כי בקרוב זו תשחרר בקרוב עדכון שיעלים את הפיצ׳ר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר