לפני המכה הגדולה שחטף ענף הרכב בימי הקורונה - בחודשים מרץ ואפריל 2020 - בסוף 2019 היו בישראל 3,600,000 כלי רכב מנועיים, מתוכם 3,085,000 רכבים פרטיים.
לפי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2019 נוספו 356,000 כלי רכב חדשים ונגרעו 251,000 רכבים. בנטו נוספו לכבישי ישראל עוד 105,000 רכבים חדשים.
כיום יש בישראל 175,200 כלי רכב פרטיים היברידיים ועוד 1,642 מוניות היברידיות, עלייה בשיעור של 45% סך הכול. בתחילת 2020 האוצר באישור ועדת הכספים, העלה את המיסוי על רכבים היברידיים - חשמליים ופלאג אין. 12.5% מהרכבים הפרטיים הם רכבי ליסינג בבעלות חברות ליסינג.

מכלי הרכב הנעים בישראל 25.3% יוצרו בקוריאה, 14.1% יוצרו ביפן (חלקם הגדול של רכבים יפנים מגיעים לישראל דרך טורקיה), 6.7% יוצרו ביפן. בשנת 2019 יונדאי עמדה במקום הראשון, כשחלקה בנתח שוק הרכב עמד על 16.2%, במקום השני נמצאת טויוטה עם נתח שוק של 15.4%. במקום השלישי קיה עם נתח שוק של 12.9%, וסקודה במקום הרביעי עם 7.3%. מיצובישי, שעד לפני מספר שנים היה יצרן הרכב המוביל בישראל, ממוקם רק במקום החמישי, עם 5.5% מכלל הרכבים.
לגבי צבעי הרכבים שהישראלים אוהבים, הרי שהצבע הדומיננטי ברכבים הפרטיים הוא אפור, כשאחריו הצבע הלבן עם 37.9%, והשחור עם 1 1%. אחריהם במצעד הצבעים מככבים הכחול עם 8.6%, בז' חום (5.5%), אדום (2.7%), ירוק (1.3%) וצהוב (1%).
ברשימה ניתן למצוא גם רכבים בצבע סגול, כתום ועוד כמה צבעים אקזוטיים, בעיקר בצבעים של פירות, שקשה למצוא על הכביש. עדיין לא נעשה ניתוח פרופיל אישי ומתאם דנ"א של הבעלים וצבעי הרכבים, אך יש הטוענים שרכבים אפורים ולבנים נקנים לרוב על ידי אנשים יותר שגרתיים, וכי רכבים צבעוניים נקנים לרוב על ידי אנשים שמחפשים לשבור את השגרה היום-יומית. אגב, רכבים אלה לרוב נגנבים בשיעורים יותר גבוהים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו