הורים מיואשים מהלמידה מרחוק: מערכת הלמידה מרחוק של משרד החינוך מתאמצת לספק תכנים - אך הבעיות גדולות. אתרים שקורסים, בתים שבהם אין מספיק מחשבים וריבוי משימות והודעות - הכאוס חוגג והתלמידים מאבדים סבלנות.
במשרד החינוך מנסים לנהל שגרה של למידה מרחוק באמצעות פלטפורמות שונות, בין היתר בהטלת משימות על תלמידים באמצעות למידה עצמית או הרצאות מצולמות, דוגמת הרצאות אונליין של המורים בפני הכיתה. אלא שהורים רבים טוענים כי בשטח הדברים ממש לא עובדים.

הבעיה הראשונה היא קריסת אתרים שלא עומדים בעומס. כבר ביום הראשון תלמידים שניסו להתחבר לאתר של מט"ח קיבלו את ההודעה: "שמחים שנכנסתם לאופק, אבל עקב עומסים חריגים בשל המצב אנו מציעים שתנסו שוב מאוחר יותר. איתכם הסליחה". הורים דיווחו כי גם האתרים הבית־ספריים לא עמדו בעומס וקרסו, כך שהתלמידים נותרו ללא תעסוקה.
עוד בנושא:
תשלומי הורים בחירום- מתי ואיך?
הורים: "מערכת הלימוד מרחוק קרסה"
סגירת בתי הספר הכרחית - הציבור צריך להתגייס גם הוא למלחמה נגד הקורונה
גיא, תלמיד תיכון מפתח תקווה, אמר: "יש עומס מטורף על המערכת. משרד החינוך אומר לנו להשתמש בדברים שלא עובדים. אנחנו מתקשרים הרבה יותר דרך הווטסאפ הכיתתי ולא דרך התוכנה. בזבזו לנו את כל הבוקר רק בשביל שהאתר הזה לא יעבוד. קמתי מוקדם, התארגנתי בשביל מצלמת הווידאו ובסוף זה התבטל".

בעיה נוספת קשורה למספר המחשבים בכל בית. בבתים רבים יש גם שלושה או ארבעה ילדים, ובשל העובדה שלכל אחד מערכת שעות נפרדת, המשמעות היא שכל אחד מהם צריך מחשב, טאבלט או טלפון נייד נפרד - מה שלא בהכרח קיים. כך קורה שהילדים בבית רבים על המחשב. הורים אחרים התלוננו על ריבוי משימות ודילוג בין מקצועות, מה שלא מאפשר התעמקות ולמידה.

"כל עניין הלמידה מרחוק זה בלוף אחד גדול", אומרת אם לשלושה ילדים במערכת החינוך (יסודי, חטיבה ותיכון). "רוצים ליצור שגרה אבל אין שגרה, מעירים אותם ב־8:00 בבוקר ובודקים נוכחות כדי ללמוד על המחשב עד 13:00, ומאותו רגע הם פשוט משתעממים וחוזרים לשחק במחשב".
לדבריה, אין בביתם מספיק מחשבים: "יוצא מצב שגם הבן שבתיכון צריך את המחשב וגם אחיו שלומד בחטיבה, וזה בלתי אפשרי לתזמן את זה. בנוסף, אני ובעלי עובדים כמו כל המשק - מה שאומר שהבן הגדול אמור לשמור על אחיו הקטן, אבל למעשה הוא גם אמור ללמוד יום לימודים מלא דרך המחשב. יש תחושה של סיר לחץ, זה פשוט לא עובד. הילדים במתכונת חופש גדול".
צריך לומר, במשרד החינוך מפעילים אולפני שידור לכיתות א'-יב' ובהם תכנים לימודיים מותאמים לכל שכבת גיל. כלומר, כל התלמידים באותה שכבת הגיל לומדים את אותו החומר במקביל, מה שלא קורה ביומיום. בשיעורים השתתפו עשרות אלפי תלמידים, והם נותנים מענה גם במתמטיקה לכיתות יסודי, לחטיבה ולבגרות.
רומי הדר (10.5), תלמידת כיתה ה' בבית הספר לב הפארק ברעננה, אמרה: "הלמידה מרחוק שלנו היתה דרך המחשב. היה וידאו־צ'אט עם המורה שלנו, שגם שלחה את החומרים במייל וגם הסבירה לנו איך להתנהל בלמידה מרחוק. זו היתה הפעם הראשונה וזה היה חדש ומרגש. ההרגשה כמו בכיתה רק שזה היה מגניב. המורה גם שאלה איך אנחנו מרגישים. אני חושבת שזו דרך מאוד יצירתית".
כדי להתגבר על מצוקת המחשבים, פרטנר tv תשדר את תוכני השיעורים המקוונים של משרד החינוך. 12 "כיתות לימוד" בעברית ובערבית לתלמידי כיתות א'-ו' יועברו בשידור חי בתפריט ה־VOD.
ממשרד החינוך נמסר: "המשרד יצא לדרך עם 24 אולפנים, שמשדרים מזה יומיים החל מהבוקר ועד לצהריים, כשהם פונים לתלמידי לכיתות א-יב. האתר פועל באופן שוטף ובהצלחה רבה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו