"אדוויל ונורופן יכולים להחמיר את הקורונה"

שר הבריאות הצרפתי הזהיר מפני שימוש במשככי חום ממשפחת האיבופרופן, ולהעדיף כדורים כגון אקמול • "יכול להפריע לגוף להילחם במחלה"

אדוויל // צילום: GettyImages

שר הבריאות הצרפתי אוליביה ווראן הזהיר מפני שימוש בכדורי אדוויל ונורופן – כדורים מדכאי חום ממשפחת האיבופרופן, בטיפול בנגיף הקורונה, כך דיווח אתמול (שבת) העיתון לה פיגרו הצרפתי. ווראן המליץ במקום כדורים אלה להשתמש בתרופות ממשפחת הפרצטמול, כמו אקמול ודקסמול.

על פי השר, "חום הוא תגובה נורמלית של הגוף למחלה, והוא גם סימן אזהרה". עוד הוסיף ווראן כי "טשטוש תגובת המערכת החיסונית באמצעות כדורים מדכאי חום, יכול לפגוע לא רק בתגובת הגוף, אלא גם להסוות את חומרת המחלה, דבר שיכול להוביל לעיכוב באיבחון ובטיפול".

הד"ר אני פייר מהמרכז לרפואה בטורס, הזהירה גם היא מהתרופה. "על פי מחקרים שבוצעו בחיות, האיבופרופן תרם להתפתחות בקטריות", אמרה פייר. עם זאת, חשוב לציין שהקורונה אינו בקטריה אלא וירוס.

אדוויל // צילום: GettyImages
אדוויל // צילום: GettyImages

במהלך הלילה הודיעה צרפת על סדרת צעדים להתמודדות עם הנגיף, וראש ממשלת צרפת אדואר פיליפ הודיע על סגירת כל העסקים "הלא חיוניים" במדינה, בהם חנויות, מקומות בילוי ואפילו המסעדות המפורסמות של צרפת.

עם זאת, ראש הממשלה הצרפתי אדואר פיליפ הבהיר כי עסקים חיוניים לקיום המשק כמו מכולות וסופר מרקטים, בתי מרקחת ותחנות דלק ימשיכו לפעול. בתי הספר ומוסדות החינוך ייסגרו גם הם. במהלך מסיבת העיתונאים, בה הודיע על הצעדים, הזהיר פיליפ מההתנהלות הצרפתית, ועל כך שהציבור הצרפתי לא נשמע להנחיות הממשלה להימנע מאירועים חברתיים. "עלינו לגלות משמעת עצמית", אמר פיליפ.

בשל ההנחיות החדשות, המשטרה בפריז סירבה לאשר את קיום הפגנות "האפודים הצהובים" שנערכות כבר שנתיים בעיר במחאה על המדיניות הכלכלית במדינה ופערי ההכנסות בין הערים והפריפריה. עם זאת, כ-400 מפגינים בכל זאת הגיעו למקום ההפגנה.

"יש אנשים שחושבים שהנגיף לא יפגע בהם ומסרבים לכבד את ההנחיות", אמר קצין משטרה סמוך להפגנה, שפוזרה באמצעות רימוני גז.

עד כה בצרפת התגלו 4,499 מקרי קורונה, ו-91 בני אדם מתו כתוצאה מהמחלה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר