מחר יעלה בבתי הקולנוע סרט האנימציה "קדימה" מבית פיקסאר, בדיבובם של טום הולנד ("ספיידרמן" ) ושל כריס פראט ("שומרי הגלקסיה").
אולפני האנימציה פיקסאר הוציאו תחת ידם לאורך השנים עשרה סרטים שזכו באוסקר בקטגוריית סרט האנימציה, ובהם "משפחת סופר־על", "למעלה", "הקול בראש" ולאחרונה סרט ההמשך "צעצוע של סיפור 4", שזכה בטקס האוסקר האחרון.
"קדימה" מביא את סיפורם של שני אחים שדונים, איאן ובארלי (שאותם מדבבים בגרסה באנגלית הולנד ופראט), שחיים בעולם המשלב פנטזיה ויצורים מיתולוגיים עם מציאות עירונית בת זמננו. הם מתגוררים עם אמם לורל (בדיבוב ג'וליה לואי־דרייפוס) ומרגישים בחסרונו של אביהם, שנפטר כשאיאן הצעיר היה תינוק.
ביום הולדתו ה־16 נקרית בדרכו של איאן הזדמנות חד־פעמית של חלון קסמים להשיב את אביו לחיים למשך יממה אחת, כדי שיוכל להכירו. אולם הכישוף מסתבך ומזמן לצמד האחים הרפתקה בלתי שגרתית, שכוללת מסע משותף עם יצורים מיוחדים אחרים. הכל בניסיון לגרום לקסם להתרחש.
את הסרט ביים האנימטור דן סקנלון, שעבד בעבר בדיסני על סרטי המשך שיצאו בווידאו לסרטים "פוקהונטס", "הגיבן מנוטרדאם" ו"טרזן". בפיקסאר הוא עבד על "מכוניות", "צעצוע של סיפור 3" ו"בית ספר למפלצות" - שאותו גם ביים ב־2013.
בראיון לקידום הסרט סיפר סקנלון כי "העלילה של 'קדימה' נכתבה בהשראת סיפור החיים האישי שלי ומערכת היחסים עם אחי הגדול. אבינו נפטר כשהייתי בן שנה והוא תמיד היה בגדר חידה מבחינתי. בעיקר רציתי להבין מי אני וכמה האופי שלי דומה לשלו. ברבות השנים קרוב משפחה שלח לנו הקלטת אודיו שלו, שבה הוא אומר שתי מילים: 'שלום' ו'להתראות'. אחי תמיד מצא בזה קסם. זאת היתה נקודת המוצא לעבודה על הסרט. כולנו חווינו אובדן של אדם קרוב ומכירים את התחושה הזאת של לו רק יכולנו לבלות במחיצתו יום אחד נוסף. לכן רצינו סרט שיתרחש בסביבה מלאת קסם שתאפשר זאת".
אז אתה למעשה איאן?
"כן, למרות שהייתי מעדיף לומר שאני טום הולנד (צוחק). גדלתי בתור נער ביישן ומלא תהיות באשר למי אגדל להיות. אני רוצה להאמין שזה השתפר עם השנים.
"העבודה על הסרט היתה יוצאת דופן, משום שהפעם זה לא היה רק רעיונות שהצוות הביא אלא תחושת הבטן שלי. רציתי שהסרט ייגע בכולם. בפיקסאר אנחנו לא עובדים על סרטי אנימציה שידברו רק לילדים. אנחנו מנסים לגולל עלילות עם הרבה מאוד נשמה ואנושיות, שמתאימות לקהל רחב ככל האפשר".
מה דעתך על התחרות ההולכת וגוברת בתחום האנימציה?
"אנחנו לא מתעסקים בזה, למען האמת. אני חושב שהסרטים של פיקסאר יוצאי דופן, והקהל תמיד זוכה מאיתנו לגיוון ולחידושים. אנחנו די מתרכזים בעבודה שלנו. תמיד יש כמה סרטים שנמצאים בפיתוח ובשלבים שונים. אני בפיקסאר 20 שנה, ועבדתי בסך הכל על ארבעה סרטים. נשמע הזוי".