"שמח שיש בחירות פעם נוספת": המספרים מאחורי הבילויים ביום בחירות

רשתות רבות מציעות מבצעים מיוחדים לבחירות • "זה יום שהמסעדה מפוצצת מהצהריים ועד הלילה" • גם סוכנויות הרכב ומשווקי הרהיטים מבקשים ליהנות מחגיגת הקניות, שבסבב הקודם הביאו ל־6,000 עסקאות בדקה בכרטיסי האשראי

// צילום: יהושע יוסף

מהקלפי - לחנויות: לאנשים מבוגרים ברור למה לא כל יום שבת, אבל רבים מהם דווקא שמחים ששבתון הבחירות חוזר על עצמו בפעם השלישית בתוך שנה, באופן חסר תקדים בישראל. 

חנן קופל, בעל מסעדה בנתניה אומר ל"ישראל היום": "כמסעדן אני אוהב בחירות ושמח שהן מתקיימות פעם נוספת. זה יום שהמסעדה מפוצצת מהצהריים ועד הלילה".

לא רק חנן המסעדן נהנה מהיום הזה, בעלי הקניונים, הרשתות, המסעדות ומתחמי הבילוי צפויים ליהנות מפדיון גבוה בהשוואה לכל יום אחר בשנה - הדיווחים הם על עלייה של 700%-400% מהממוצע היומי. אלא שפשיטת הקונים על מרכזי הקניות - כמות קונים גדולה פי 3 ממספר המבקרים היומי, מחייבת את המוכרים להילחם על תשומת הלב של המבקרים ולהניע אותם לקנייה. הפעם הסוחרים מקווים לזינוק גדול עוד יותר משני ימי הבחירות הקודמים משתי סיבות ייחודיות: יום השבתון הפעם סמוך לקניות לפסח וכן מספר הישראלים בארץ גדול מהרגיל בעונה זאת, בשל עוצר התיירות לחו"ל המתלווה לפחד מהקורונה. 

המונים בקניונים

לדברי לירון אלקיים, מנכ"לית קניון הדר ירושלים, "חנויות האופנה יציעו עד 70% הנחה על קולקציית החורף ועד 50% הנחה על קולקציית הקיץ. בימי הבחירות הקודמים ראינו גידול של 180% בקניות בימים הללו וזה מה שאנחנו צופים גם היום".

הנהלת מתחם מול החוף וילג' בחדרה צופה שיבקרו במתחם פי 2.5 קונים מביום ממוצע. דניאל אלפי, מנהלת השיווק של מול החוף וילג', מציינת כי "בתחום ההסעדה הנהלת המתחם צופה גידול בפדיון של כ־300% ובחנויות השונות גידול של כ־200% בפדיון". גם אלכס קפלן, מנהל השיווק של דיזנגוף סנטר, צופה למספר מבקרים רב. לדבריו, "אנו מאמינים שיגיעו כ־60,000 איש. מדובר בפי שניים מיום פעילות רגיל".

מרב הורביץ, סמנכ"לית השיווק והפרסום של פרו-מול, ניהול ושיווק קניונים, אומרת כי חג הפורים ישפיע גם על המכירות ויום הבחירות יהיה חגיגת קניות שתכפיל את הפדיונות". לדברי דן איתמר, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה של קבוצת בריל, "רשת גלי, כמו גם ניין ווסט, לי קופר והאתר STEP IN יציעו הנחות מיוחדות של עשרות אחוזים. כך אומר גם אלי פלוס, מנהל רשת האופנה תמנון, שמבטיח הנחות גבוהות, "גם ברמה הבינלאומית".

מתחם ממילא בירושלים // צילום: אורן בן חקון

כל המרואיינים תמימי דעים שלעת עתה אין שום השפעה של הקורונה על מספר המבקרים במרכזי הקניות. חלקם סבור שההשפעה היא גידול במספר המבקרים, שכאמור פחות טסים לחו"ל ואת הקניות שתכננו לערוך בנסיעות אלו הם יעשו כעת בארץ. גם משווקי המוצרים היקרים מאוד, כמו ריהוט ומכוניות, כולל מכוניות יוקרה, נערכים בהנחות מיוחדות להיום: רשת הריהוט ניקולטי מציעה עד 50% הנחה על קולקציית 2020.

רשת איטלסופה מציעה 40% הנחה על מערכות סלון מעור ובד. הנחות משמעותיות מוצעות גם ברשת ביתילי, ב־IDdesign, בכרמל פלור דיזיין, ברשת הריהוט URBAN רשת גוד־נייט מבית עמינח ברשת חנויות עמינח ואמריקן קומפורט ועוד. בתחום הרכב מותגי היוקרה יגואר ולנד רובר יערכו אירוע מכירות שבו יוצעו הנחות של כ־100 אלף שקלים. כלמוביל, יבואנית ומשווקת מרצדס, תציע בר שתייה וחוויה קולינרית באולמות התצוגה והטבות מיוחדות. חברת מכשירי תנועה המשווקת את רכבי סוזוקי תציע ליסינג פרטי אטרקטיבי.  
 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר