די בבחינת נתוני המכירות בבלאק פריידי האחרון כדי להבין שהעתיד המסחרי נמצא במסחר המקוון. חברה ישראלית מנתניה, שלא נחשפה לציבור פועלת כדי לאפשר לסוחרים לוודא שהקונים באתר אינם רובוטים, אלא קונים אמיתיים.
חברת לומינטי (Luminati) מספקת ליותר מ-10,000 לקוחות, ובהם חברות הגדולות בעולם, כולל רוב חברות - Fortune 500 ביטחון לגבי 40 מיליון משתמשים, ומקטינה את גורם הסיכון במסחר המקוון, בכך כשהיא חושפת מידית את ניסיונות ההונאה.
לומינטי מספקת ללקוחותיה כתובות IP אמיתיות של עשרות מיליוני המשתמשים, בלי לחשוף מידע אישי עליהם. בזכות המידע הזה, כל אתר סחר מזהה אותם כגולשים "אמיתיים" ולכן יספק את המידע שמבקשים הצרכנים על המוצרים והשירותים. שימושים נפוצים בשירות הזה הם, למשל, בדיקת מחירים אצל המתחרים, בדיקה האם המסר הפרסומי עובד, בדיקת איכות מלונות עבור חברות נסיעות ועוד.
אחד התוצרים הנלווים לדאטה הוא שימוש במודעות כוזבות, בתרמית פרסומית, שמובילה את הגולשים ליפול קורבן לתרמית. כ-40 אחוזים מחברות הסחר בארצות הברית דיווחו בשנה שעברה על הימצאות פרסומות כוזבות באפליקציות שלהן, שגרמו לנזק כספי בשווי של 42 מיליארד דולרים. לומינטי יודעת לזהות את הפרסום הכוזב ולמנוע ביצוע עסקאות עם גורמים מפוקפקים.
לדברי מנכ"ל החברה, אור לנצ'נר, הצרכן הסופי הוא הנהנה העיקרי מהשירות של לומינטי. "ללא המידע שאוספת החברה, לא ניתן היה לבצע השוואת מחירים והצרכן הסופי היה משלם יותר עבור המוצרים שהוא רוכש ברשת", הסביר לנצ'נר, "המערכת של לומינטי מביאה לשקיפות מלאה של התחרות, ומספקת למוכרים תמונה של מי שנחשף למודעות הפרסום ברשת והאם זהו באמת קהל המטרה". לדבריו, הבעיה היום היא העדר רגולציה, והיעדרה פותח פתח להונאות. לומינטי מנסה להוביל בעולם חקיקה שתסדיר את הנושא, כדי להקטין עוד יותר את ההונאות ברשת.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו