הולכים 10 אלפים צעדים ביום? לא תרדו במשקל

הקשבתם להמלצות עד היום, הלכתם לפחות 10, אלפים צעדים ביום ולא ירדתם במשקל? יש לנו בשורה רעה מאד עבורכם

צילום: משה שי // הולכים בטבע

הולכים לפחות 10 אלפים צעדים ביום חושבים שבדרך זו תורידו במשקל? ובכן, מסתבר שזה לא נכון. מחקר חדש שנערך באוניברסיטת ברגינהם מוכיח כי הליכה לבדה אינה מסייעת להורדה במשקל, למרות כל מה שנטען עד היום.

המחקר בדק 120 סטודנטים, כשהחוקרים חילקו אותם לשלוש קבוצות שהלכו 10 אלפים, 12,500 ו-15 אלף צעדים כל יום במשך 24 שבועות. ההנחה הייתה שפעילות כזו תאפשר לסטודנטים להוריד כ-1.5 קילוגרמים במשקלם בתקופת הזמן הזו ועד כשלושה קילוגרמים בשנה.

בתוצאות המחקר התברר כי לא הייתה להליכה של הסטודנטים שום השפעה על המשקל שלהם. פרופסור ברוס ביילי, חוקר למדעי ההתעמלות באוניברסיטה, אמר ביחס לתוצאות כי, "מסתבר שפעילות גופנית היא לא תמיד הדרך הנכונה והמהירה לירידה במשקל. אם תעשו פעילות גופנית כמו צעידה אתם תשמרו על הבריאות, אך אין שום קשר בין פעילות זו למניעת עלייה במשקל או הורדה במשקל כמו שנטען".

עם זאת, החוקר מיהר להדגיש כי, "למרות שלא יורדים במשקל, יש יתרונות עצומים לפעילות ספורטיבית ולהליכה כל יום. מחקרים שנעשו באוניברסיטת הארווראד הראו כי הליכה של כ-7,500 צעדים ויותר ליום מונעת תמותה בגיל צעיר, וכי להימנעות מישיבה לאורך כל היממה יש יתרונות רבים נפשיים ורגשיים לאדם. לכן, גם אם לא תרדו במשקל, אל תפסיקו ללכת", סיכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר