במסגרת שבוע הגלישה הבטוחה (9-15 בפברואר) השיקה פייסבוק לראשונה בישראל קמפיין דיגיטלי לקידום בטיחות ושימוש נבון ברשת תחת הכותרת "איך לדבר עם הילדים על התנהלות נכונה ברשת".
הקמפיין, שעלה בפלטפורמות פייסבוק ואינסטגרם, הגיע במהלך השבוע ליותר מ-1.3 מיליון הורים בישראל, וכלל סדרה של טיפים קצרים להורים שיעזרו להם לנהל את השיחה עם הילדים שלהם על התנהלות נכונה ברשת. מאות הורים הגיעו באמצעות הקמפיין למרכז הבטיחות של פייסבוק, שכולל מידע וכלים לעידוד התנהלות נכונה ברשת ושמירה על בטיחות.
פייסבוק מפעילה מאז 2010 את מרכז הבטיחות שלה, שמתעדכן כל הזמן וכולל מידע מקיף על מדיניות הרשת החברתית בכל הקשור לבטיחות ברשת, כולל פורטל ייעודי להורים עם טיפים, עצות ממומחים ומידע שימושי על פייסבוק ואינסטגרם. בין היתר, ניתן למצוא שם מדריך אינסטגרם להורים בעברית.
הקמפיין הוא המשך ישיר לפעילות של פייסבוק בישראל בתחום הגלישה הבטוחה. בחודש יולי בשנה שעברה שיתפה החברה פעולה בפרויקט "נותנים אור" של עמותת אחים גדולים, האולטראס, סאבלימינל ומובילי דעה נוספים שהפיקו יחד את הקליפ לשיר "אושר" לעידוד שיח ותמיכה בילדים שחוו בריונות.
בנוסף, בחודש דצמבר האחרון קיימה פייסבוק את כנס הבטיחות והשימוש הנבון ברשת הראשון של החברה בישראל, בשיתוף עם איגוד האינטרנט הישראלי ועמותת אשנ"ב. בכנס התארחו בכירי המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת, נציגים מעמותות וסטארטאפים שמקדמים בטיחות ברשת, וכן מנהלי מדיניות בכירים מפייסבוק ומאינסטגרם העולמיות. בכנס הוצגה המדיניות והצעדים שנוקטת החברה כדי להתמודד עם בריונות ברשת. בכנס הציגה פייסבוק ישראל לראשונה סרטון הדרכה עבור הורים לשימוש נכון ברשת.
ג'ורדנה קטלר, מנהלת המדיניות של פייסבוק בישראל: "פייסבוק משקיעה מאמצים רבים בשמירה על בטיחות בפלטפורמה. בישראל אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם המטה הלאומי להגנה על ילדים ונוער ברשת ועם עמותות וחברות בתחום הבטיחות ברשת. אנחנו חושבים שחלק מהתפקיד שלנו הוא גם לתת לציבור מידע וכלים, לכן בחרנו למקד את הקמפיין הראשון שלנו בהורים. אנחנו מאמינים שלסביבה הקרובה לילד, המשפחה והחברים, יש יכולת משמעותית לתרום להתנהלות בטוחה ונכונה של צעירים ברשת, כך שכלים וידע יכולים לעזור להורים להתנהל בשיחות המורכבות עם הילדים על בטיחות ברשת".