האפיפיור סטר לאישה על ידה והתנצל

ראש הכנסייה הקתולית גער באישה שמשכה את ידו במהלך אירוע והפליק על ידה • פרנסיסקוס: "איבדתי את עשתונותיי, אני מתנצל על הדוגמה הרעה שנתתי"

האפיפיור מכה את האישה על יד // צילום: איי.אף.פי // האפיפיור מכה את האישה על יד // צילום: איי.אף.פי

האפיפיור פרנציסקוס התנצל היום (רביעי) לאחר שסתר לאישה על ידה, לאחר שזו אחזה בחוזקה בידו ומשכה אותה אליה, בשעה שקידם את פניהם של מאמינים קתולים בערב השנה החדשה. 

לאחר שהסרטון בו נראה האפיפיור בשעת המעשה הפך ללהיט וויראלי, האפיפיור נשא דברי התנצלות ואמר: "אנו מאבדים סבלנות פעמים רבות. זה קרה גם לי. אתמול איבדתי את עשתונותיי ואני מתנצל על כך". 

האירוע התרחש בשעה שהאפיפיור בירך ילדים סמוך לסצנת לידה של ישו בכנסיית פטרוס הקרדוש בוותיקן. האפיפיור פנה ללכת בשעה שאישה אחזה בידו ומשכה בו בחוזקה לכיוונה.

עוד בנושא:

האפיפיור מכחיש האשמה לטיוח פרשת מין

מסע הצלב של האפיפיור נגד התעללות מינית בכנסייה

צעד היסטורי: האפיפיור הורה לפתוח את ארכיון השואה

ביוזמת הרבנות הראשית: האפיפיור נגד המתת החסד

בסרטון נראה פרנציסקוס כשהוא גוער באישה לפני שהוא מכה על ידה פעמיים ומתרחק מהמקום כשעל פניו הבעה רגוזה. ברשתות החברתיות מיהרו להגן על המנהיג הדתי אך גם לגנות אותו על הפגנת התנהגות שאינה נוצרית. 

בדרשה שהקדיש לשנה החדשה, ביקש האפיפיור להראות כי למד את הלקח והקדיש את הדרשה לאלימות נגד נשים האפיפיור אמר כי: "עלינו לגנות כל אלימות שהיא נגד נשים, שהיא חילול של האל, שנולד מאישה. נשים, מוטרדות, מוכות, מחוללות ונאנסות ולעיתים אף נאלצות להרוג את החיים שהן נושאות בקרבן, אלו הם חטאים שאסור לנו להשלים עמם". 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר