"ללא בגדים חמים": נעמה יששכר הועברה לכלא מרוחק ללא ידיעת משפחתה

קרובי משפחתה של הצעירה הישראלית הכלואה ברוסיה טוענים שהיא הועברה לכלא המרוחק ממוסקבה, ללא שהרשויות עדכנו אותם, או את עורכי דינה • במשפחה הוסיפו: "הועברה בלי הבגדים והספרים שהבאנו לה" • בשבוע הבא היא צפויה להיות מועברת שוב - ליעד לא ידוע

נעמה יששכר בבית המשפט הרוסי, ארכיון, צילום: אי.אף.פי

המאבק המשפטי נמשך: משפחתה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית הכלואה ברוסיה, טענו הערב (שלישי) שיששכר הועברה בימים האחרונים לכלא מרוחק – ללא שנמסרה הודעה על כך למשפחה, או לצוות ההגנה. על פי המשפחה, יששכר אותרה אתמול בערב על ידי הקונסולית הישראלית במוסקבה.

לאחר שאותרה יששכר, עורכת דין מצוות ההגנה של הישראלית בת ה-26 נפגשה עמה בכלא, וגילתה כי לא אישרו לה להעביר עמה את הביגוד החם שקיבלה מאמה, ולא את הספרים שקיבלה ממשפחתה. עוד נאמר לעורכת הדין, כי בכוונת הרשויות ברוסיה להעביר את נעמה בשנית בשבוע הבא, אך לא נאמר לה להיכן. במשפחה חוששים שנעמה תועבר לכלא באזור סיביר – שהגישה אליו קשה יותר.

כזכור, הפרשה החלה לאחר שהמשטרה הרוסית איתרה בתיקה של נעמה כ-10 גרם קנביס, בעת שנחתה בשדה התעופה במוסקבה במסגרת טיסת קונקשן מהודו לישראל. באוקטובר האחרון נגזרו עליה 7.5 שנות מאסר לאחר שהורשעה בהברחת סמים.

עוד בנושא:

• רוסיה: בית המשפט דחה את ערעורה של נעמה יששכר

"בת ערובה": פרקליטה של נעמה יששכר לא מפחד מפוטין

• חשש: נעמה יששכר תועבר לכלא בסיביר

במהלך מעצרה, פורסם שרוסיה הייתה מוכנה לשחררה בתמורה להסגרת ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, שהיה בהליכי הסגרה לארצות הברית בגין הונאת כרטיסי אשראי. ישראל הסגירה לבסוף את בורקוב לארצות הברית – ולא לרוסיה. ה ערעור שהגישה הצעירה לבית המשפט הרוסי נדחה גם הוא וזאת, ככל הנראה, הסיבה שבגללה היא הועברה לבית כלא שמיועד לאסירים לאחר הליכיהם המשפטיים.

ביום דחיית הערעור תקפה אמה של נעמה, יפה, את מערכת המשפט הרוסית וסיפרה על מצבה של בתה. "הבוקר פגשתי את נעמה בבית הכלא בפעם הראשונה מאז המשפט. הפגישה הייתה טעונה, נעמה מאוד מוטרדת. עשרה ימים לאחר גזר הדין היא אמורה לקבל תוקף של אסירה בכלא רגיל וזה יכול להיות בכל מקום ברוסיה, היא מצפה להגיע הביתה והיא מרגישה שזה רק מתרחק בזמן שהיא נשאבת עמוק יותר אל תוך תרחיש הבלהות הזה.

נעמה יששכר בהודו // צילום עצמי

"אמרתי לה שהיא מלכה, היא אמרה שהיא גאה בעצמה שהכל יצא לה מהפה בלי לגמגם בכלל, שהיא באמת התאמנה הרבה והיה לה חשוב להשמיע את קולה בבירור, למרות שהכל שם בסוף התגלה כהצגה אחת גדולה.

"היא סיפרה לי שבזמן שהייתה בתוך תא הזכוכית ועינייה הצטלבו עם כל מי שהיה באולם, כתבים זרים, עיתונאים ישראלים, היא הרגישה את האהבה שלהם. הם חייכו אליה בעיניים חמות ומאירות וזה סיפק לה נחמה קטנה לרגעים הקשים של אחרי המשפט. היא סיכמה בזה שהיא רוצה להגיש ערעור לבית משפט גבוה יותר, היא לא מוכנה להאמין שזהו גזר דינה, ובצדק.

"אנחנו לא נפסיק להילחם לשחרורה, וגם לא היא. אין ספק שיש בה כוח אינסופי שמדהים אפילו אותי, אני לא יודעת מאיפה היא שואבת אותו. אני כל כך רוצה להאמין שבקרוב זה יגמר והיא תהיה איתי שוב בבית", סיכמה יפה יששכר.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר