בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נרשם זינוק של 31.4% בסכום עסקאות האונליין ברשתות הקמעונאיות, שהגיעו ל־2.65 מיליארד שקלים - כך עולה מנתוני חברת שב"א על הפעילות בכרטיסי אשראי ברשתות המזון בישראל. סכום זה מהווה 11.2% מסך הרכישות באשראי בענף מתחילת 2019.
חברת שב"א, שירותי בנק אוטומטיים, המפעילה את מערכות התשלומים הלאומיות, ליקטה את נתוני הפעילות והרכישות של הציבור הישראלי באמצעות כרטיסי אשראי ברשתות הקמעונאיות המובילות בישראל. מדובר בכל החברות המחזיקות לפחות עשרה סניפים בארץ.
מהנתונים של שב"א עולה כי תופעת הרכישות באינטרנט בענף המזון צוברת תאוצה, ובמהלך שלושת הרבעונים הראשונים של 2019 חל כאמור זינוק של 31.4% בסכום הרכישות שביצעו הישראלים ברשתות הקמעונאיות בעסקאות ללא הצגת כרטיס אשראי, כלומר בעסקאות אונליין.
הסכום הכולל בעסקאות אלה עמד בחודשים ינואר עד ספטמבר על 2.65 מיליארד שקלים. זאת לעומת סכום של 2.01 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה ב־2018. הסכום ברכישות ללא הצגת כרטיס ב־2019 מהווה 11.2% מסך ההוצאות של הישראלים בענף המזון, שהגיעו לסכום כולל של 23.53 מיליארד שקלים.
בתקופה המקבילה ב־2018 עמד סכום העסקאות הללו על 2.01 מיליארד שקלים, והן היוו 9.2% מסך העסקאות בכרטיסי אשראי בענף.
עוד עולה מהנתונים שנאספו במערכות שב"א כי הסכום הכולל של הרכישות בכרטיסי אשראי ברשתות הקמעונאיות עמד בחודשים ינואר עד ספטמבר השנה על 23.54 מיליארד שקלים.
נתון זה מהווה עלייה של 7.8% לעומת שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2018, שבהם הוציאו הישראלים בענף המזון סכום כולל של 21.83 מיליארד שקלים.
נתונים מעניינים נוספים נמצאו בסכום הממוצע לעסקה המתבצעת בסניף לעומת עסקה ללא הצגת כרטיס אשראי. בשלושת הרבעונים של 2019 עמד הסכום הממוצע לעסקת אונליין על 409.62 שקלים בממוצע, ואילו הסכום הממוצע לעסקת כרטיסי אשראי בסניפים עמד מתחילת השנה על 191.12 שקלים.
בתקופה המקבילה בשנת 2018 עמד הסכום הממוצע לעסקת אשראי מרחוק על 467.08 שקלים, והסכום הממוצע לעסקה בסניפים עמד על 194.12 שקלים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו