גוגל ממשיכה להסתבך בסוגיית הפרטיות: הרשות להגנת הפרטיות המידע של האיחוד האירופי (DPC), פתחה בחקירה נגד ענקית הטכנולוגיה לאחר שהוצגו בפניה שורה של ראיות לפיהן גוגל מעבירה מידע של משתמשים שלה למפרסמים.
מדובר בחשד לעבירה על הוראות GDPR - חוקי הגנת הפרטיות של האחוד האירופי. על פי הדיווח, נראה לכאורה שלמרות הכחשות החברה, היא מצאה דרך להעביר נתונים של משתמשיה לצד שלישי -קרי לחברות פרסום. אלה מבצעות מחקרים שונים על המידע, כד להפוך אותו לרווחי.
השיטה דרכה נאסף המידע היא פשוטה: לכל גולש הוצב מעין סמן שמייצר תיעוד גלישה שלו על דפים שאליהם נכנס. כך, מבלי ידיעת הגולש ניתן לאסוף תיעוד של הדפים אליהם הוא נכנס. חברות שונות גם סוחרות בניהן במידע הזה, והכל כמובן מתבצע מתחת לפני השטח ובניגוד להבטחת החברה שלא לפגוע בפרטיות הגולשים.
מי שחשף את הראיות המרשיעות והגיש אותם הוא איש המחקר זאק אדוארדס (Zach Edwards) בעלי חברת הייעוץ Victory Medium. החוקר עשה בדיקה פשוטה של המידע שאספה גוגל עם לוג הגלישה המיוחד של בכיר בחברה שלו ד"ר ג'וני רייאן. התגלה כי כל המידע של ד"ר רייאן שותף על ידי גוגל על ידי Push Pages, כלומר צבר דפים סודיים של החברה, דרכם גוגל מזמינה חברות אחרות לשתף מידע של גולשים ואת כל הפרטים המזהים שלהם. על פי הממצאים של רייאן, הוא מצא בקלות בתוך שעה 6 עמודים שונים שהציגו את המידע שנאסף עליו על ידי דפדפן כרום.
הדפים של ה-Push שמופעלים על ידי גוגל מוגשים לחברות על ידי דומיין של החברה, בכתובת https://pagead2.googlesyndication.com. בכתובת זו יש לוג פעיל הבלעדי לכל גולש. המידע מהלוג כולל גם עוגיות (קוקיז) שנאספות על ידי החברה. החומר מאפשר לחברות מסחריות לזהות למעשה כל גולש שמגיע אליהן דרך כרום בצורה ברורה. על פי בדיקת החוקרים, המידע הזה לא מוצג לגולשים שיבקרו בעמוד, גם אם ייכנסו אליו ישירות מתוך מטרה לדעת איזה חומר יש עליהם.
שלל ראיות חזקות לפעילות הזו הוצגו לרשות. מדובר לכאורה בהוכחה משמעותית לכך שלמעשה גוגל מפירה את חוקי הגנת המידע של עצמה. כזכור, רק לאחרונה נקנסה החברה על כרית מידע של קטינים שצופים ברשתות היוטיוב של החברה. הקנס האחרון עמד על כ-200 מיליון דולר, כאשר בשנים האחרונות סך הקנסות שהוטל על גוגל עמדו על 8.25 מיליארד אירו.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו