"הרגו חייל וחטפו ילד": הזעם שעוררה מסיבת סיום בגן בעזה שמימנה שוודיה

סרטון שפורסם בשבוע שעבר מציג מסיבה בגן ילדים בעזה, שהממשלה השוודית וארגונים נוספים העבירו אליו סכומי עתק • הילדים ביימו הצגה שבה הם תוקפים והורגים ישראלים, כשהוריהם מביטים בגאווה מהצד • NGO Monitor: "יש לשקול מחדש את מימון הפרויקט החינוכי הזה" • צפו

הילדים ביימו חטיפה של חייל // צילום אילוסטרציה: אי.פי

ביום חמישי האחרון פורסמה כתבה חריגה בדיילי מייל הבריטי, שמציגה את נתוני התמיכה של ממשלת שוודיה וארגון "Save the children" לגנים בעזה וברשות הפלשתינית

על פי נתונים של Ngo Monitor, סוכנות הפיתוח השוודית הממשלתית "sida" נתנה בסך הכל 20 מיליון דולר לגני ילדים בעזה ובשטחי הרשות הפלשתינית. 

בכתבה מוצג סרטון של מסיבת סיום גן ילדים בעזה, שממחישים הרג וחטיפה של ישראלים. אותו גן מקבל מימון מממשלת שוודיה וארגון "Save the children". "ילדים פלשתינים שלבושים כטרוריסטים ומשחקים בתקיפה של ישראלים עם נשק ועם מצלמות גוף, כשההורים הגאים צופים בהם כחלק מטקס הסיום", כך נכתב בכותרת. 

בטקס הסיום המדובר בגן, עולה לבמה "חוליה" של ארבעה ילדים שמחופשים לטרוריסטים, פורצים לבית שעליו יש כיתוב בעברית ודגל ישראל, עם שני ילדים שמחופשים לישראלים. "החוליה" הורגת חייל ישראלי, וחוטפת ילד, כשההורים הגאים מצלמים את הכל. 

סוכנות הפיתוח השוודית הגיבה לידיעה בטוויטר, ולמרות הסרטון הברור כתבו: "אנחנו לא תומכים באלימות, לא בפלשתין ולא בשום מקום אחר. אין לנו אינדיקציות שהתמיכה שלנו בפלשתין מקדמת אלימות, ואנחנו בטוחים שזה לא המקרה". 

ממכון המחקר NGO Monitor נמסר: "שוב אנחנו רואים איך ארגוני טרור מקדמים הסתה בגני ילדים בחסות ממשלות מערביות כמו שוודיה. דווקא בשבוע שבו האו"ם גינה את הרשות הפלשתינית על ההסתה והאנטישמיות במערכת החינוך, יעשו טוב ממשלות אירופה אם ישקלו מחדש את הכסף לפרויקט החינוכי הזה, שנוצל בפועל לקידום סדר היום של הג'יהאד האסלאמי". 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר