16 מלאו לנער, וליבם המה

עשרות אלפי האוהדים שנכנסו בשערי הקאמפ נואו ב־2:5 מול בטיס, יצאו בתחושה שראו משחק היסטורי: הופעת הבכורה של אנסו פאטי הצעיר • על כוכב העתיד של ברצלונה, שבחר ב"לה מסייה" על פני ריאל מדריד וסביליה, רק כדי שיהיה לו מקום לישון בו

אנסו פאטי. הג'וקר של ספרד, צילום: אי-פי

עשרות אלפי האוהדים שנכנסו ביום ראשון בשערי הקאמפ נואו, התאכזבו מכך שלא יראו את לאו מסי, אך בחלוף 90 דקות יצאו מהמגרש עם השאלה - האם חוו רגע היסטורי ונכחו במשחק הבכורה של כוכב העתיד של בארסה? אנסו פאטי כבר עשה היסטוריה פרטית כשהפך לשחקן השני הכי צעיר שמשחק בברצלונה. בן 16 בלבד.  

הוא לא היה יכול להגשים את חלומו ב־2:5 על בטיס אלמלא לאו מסי, לואיס סוארס ועומסאן דמבלה היו פצועים, אך הדקות שקיבל העניקו רוח של אופטימיות לאוהדים, שמאשימים את ארנסטו ואלוורדה בכך שאינו נותן הזדמנויות לילדי "לה מסייה". כפי שהראה בכמה דקות מול בטיס, הילד מגינאה ביסאו הוא אחד הפנינים של האקדמיה של בארסה. 

נבחרת פורטוגל או ספרד?

סיפורו יכול להעניק השראה לילדים רבים באפריקה. אביו הגיע לסביליה ועבד בכל עבודה אפשרית, אך לא ידע ש"מפעל הפיס" נמצא ממש בתוך ביתו. בזמן שעבד כנהג, בנו הגיע מדי יום בלי נעליים למגרש של הכפר הררה והתחיל לשחק, וגם לעבור את כולם. סביליה ובעיקר ריאל מדריד הציעו לו הרבה כסף, אך הוא בחר באקדמיה הקטלאנית מהסיבה הפשוטה שיש בה מעונות שבהם יוכל לישון כראוי.

פאטי בפעולה. "נשארתי על הדשא כי פשוט לא האמנתי" // צילום: אי.פי

מאז לבש את החולצה של בארסה בגיל 10 המאמנים ניבאו לו מקום בקבוצה הבוגרת בבוא העת. למרות מבנה גופו החזק, הוא בלט דווקא בזכות הכישרון והיכולת הרצחנית להבקיע ולבשל. מאמנו בנוער, מארק סארה, נזכר בטורניר שבו פאטי בעט פנדל רע ובאופן מזלזל. המאמן הזהיר אותו שאם יעשה זאת שוב, ישלח אותו בחזרה לסביליה. במשחק לאחר מכן הוא הבקיע שמונה שערים.

החיבוק שקיבל ממסי והמחמאות הרבות מלווים אותו אחרי סוף שבוע שלא ישכח לעולם. "אחרי המשחק נשארתי קצת על הדשא כי פשוט לא האמנתי. זה הכל בזכות 'לה מסייה'", הודה הילד, שחייב להחליט אם ישחק בנבחרת פורטוגל או ספרד. 

אם היה צריך משהו כדי להבין שחייו כבר לא יהיו כפי שהיו, עליו להיכנס לאינסטגרם. לפני המשחק היו לו 64 אלף עוקבים. היום כבר יש לו חצי מיליון. או להסתכל על סעיף השחרור בחוזה שלו, 100 מיליון יורו. רק בן 16.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר