"עלויות המצלמות יושתו על ההורים"

בעלי מעונות יצטרכו לשלם 11,000-3,500 שקלים עבור התקנת מצלמות במעגל סגור • המחירים לא כוללים התקנת תשתית והזזת קווי חשמל • מנכ"ל איחוד גני הילדים: "ההורה הוא הצרכן - וישלם עוד עשרות שקלים בכל חודש"

התעללות שתועדה במצלמה בגן ילדים

חוק המצלמות שצפוי להיכנס לתוקף, קובע כי המצלמות יתעדו את כל הנעשה בכיתות המעון, בחצר ובכל שאר המקומות שבהם מוענקים חינוך וטיפול לפעוטות במעונות יום לפעוטות, למעט חדרי רחצה ושירותים. הכוונה היא לא להשאיר שום שטח שאינו מצולם. 

התקנת מצלמות אמנם זולה ביחס לעבר, אלא שבעלי המעונות יצטרכו ליווי והדרכה בכל הנוגע לתפעולן ולשמירת החומר.

צילום: דוברות המשטרה

כדי לסייע לבעלי הגנים והמעונות, קיימו בעיריית אשדוד סקר שוק בנוגע לשלוש ערכות של מצלמות שיכולות להתאים. מצלמה שמצלמת בזווית של 360 מעלות ומכסה את כל שטח הגן תעלה 3,520 שקלים, כולל התקנה, הפעלה, שירות ואחריות לשלוש שנים. 

מערכת הקלטה בת ארבע מצלמות, כולל התקנה, שירות ואחריות לשלוש שנים, כבר תעלה 5,700 שקלים. מערכת הקלטה של שמונה מצלמות, כמו שיצטרכו בגנים גדולים, תעלה כ־11.5 אלף שקלים שכוללים שירות ואחריות לשלוש שנים.

עוד בנושא: 

• חוזרים ללימודים עם "ישראל היום"

מצלמות בגנים? התמריץ הכספי לא אושר

• "אין הצדקה לשביתת המורים ב-1 בספטמבר"

• חוזרים לשנת הלימודים עם לוח, כיתה וניסיון חיים

• כך תכינו את הכריך המושלם לבית הספר

• עובדים בחופש? כך תדאגו שלא יעבדו עליכם

בד בבד, מבדיקה שנעשתה באגף הרכש של רשת מעונות "נאות מרגלית", עלה כי עלות התקנת מצלמות לפי המפרט שיכסה את כל שטחי הגן עומדת על 8,000-7,000 שקלים. 

כמו כן, התקנת המצלמות דורשת התקנת תשתית, הזזת קווי חשמל וכדומה. לצד כל זאת, יש עלות אחזקה הכוללת קו אינטרנט ותחזוקה שוטפת, העומדת על 250-200 שקלים לחודש, כלומר: כ־3,000 שקלים בשנה.

חנן דגן, מנכ"ל איחוד גני הילדים, מספר כי "התקנת המצלמות במסגרת החוק, וגם התקנות החדשות של חוק הפיקוח שמורות על קורסים שונים כמו עזרה ראשונה ומימון שעות העבודה למטפלות, יוצרים יחד עלויות גבוהות לבעלי הגנים הפרטיים - שברובן המדינה לא משתתפת". 

לגבי התקנת מצלמות הוא אומר: "אין ספק שהמחיר יושת על ההורים, כי מעון פרטי הוא עסק שכל עלות שלו מתגלגלת בסופו של דבר להורה, שהוא הצרכן. עם זאת, אני לא חושב שזה יהיה מחיר גבוה מדי, ואני מאמין שזה עשוי להעלות את המחיר החודשי בכמה עשרות שקלים בודדים לילד. אני לא חושב שיש מי שינסו לגבות מההורים סכום מופרז ולנצל את זה. בכל מקרה, העסק של גן ילדים כבר הופך להיות כמעט לא רווחי". 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר