איקאה ישראל השיקה את הקטלוג החדש לשנת 2020, שיופץ החל מה-2.9 תחת הקונספט "מהפיכת השינה החדשה".
הקטלוג מכיל 284 עמודי השראה ועיצוב, לצד מגוון פתרונות לשינה ולחדר השינה כדוגמת שמיכות, כריות, מזרנים, מיטות, ווילונות, תריסים, שטיחים וצמחים, ומציג בעזרת רעיונות פשוטים כיצד ניתן לשפר את איכות השינה.
לראשונה, אפשרה איקאה לחמישה מעצבי פנים מרחבי העולם ליצור גרסה מיוחדת משלהם ל"בית השישי" שיופיע בקטלוג מלבד חמשת הבתים שמופיעים בו.
צילום: newsenders
למעצבים הועבר שרטוט אדריכלי של דירה בת שלושה חדרים הזהה בגודלה ובפריסתה בכל רחבי העולם, והם התבקשו להתחשב בסיטואציית החיים של המשפחה, לצד האתגרים והצרכים המאפיינים את מיקומם הגיאוגרפי בעולם. לפי איקאה, התוצאה הניבה חמש גרסאות שונות לחלוטין לאותו הבית. בהמשך, התבקש כל שוק מקומי לבחור את ה"בית השישי" שיופיע בקטלוג, כך שיהיה המתאים ביותר לאוכלוסייה המקומית.
לדברי שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל: "במחקר שנערך לקראת הפקת הקטלוג, זיהינו מספר צרכים אוניברסליים הממלאים תפקידים חשובים בחיינו בבית. ביניהם הרגשת השייכות, הפרטיות, הנוחות, הביטחון ותחושת הבעלות על הבית. ששת הבתים בקטלוג, ממחישים באמצעות הצגה של מגוון רעיונות, השראה ופתרונות עיצוב, איך כל אחד יכול להרגיש בבית".