מזי כהן: "אני לא מאלה שרוצים קיסריה"

היא לא מרבה להופיע ולא מרבה להוציא שירים • מזי כהן (61) משחררת עכשיו שיר חדש ומתרגשת ממופע מחווה ל"גזוז" שייערך בסוכות

צילום: עדי אורני // סקרנית לראות את הסרט "מאמי". כהן

היא היתה הסולנית של להקת "גזוז" בסוף שנות ה־70, בשנות ה־80 עשתה תפקיד בלתי נשכח באופרת הרוק "מאמי", ולמרות שיש לה את אחד הקולות המרשימים שיש לזמרות בארץ, מזי כהן לא ממהרת להופיע, לא מרבה להוציא שירים ובורחת מהתקשורת. עכשיו, בגיל 61, היא מוציאה שיר חדש בשם "סוף אוגוסט" ונערכת לקראת השתתפות במופע מחווה ל"גזוז" שתתקיים בסוכות בפסטיבל ראשון לציון.

"השיר הזה נולד כבר לפני כמה שנים", מספרת כהן. יושי ( שדה - בן זוגה, מ"כ) עשה לו עיבוד, סינגולדה ניגן לנו גיטרות. עכשיו החלטנו להוציא אותו. זה לא לקראת מופע חדש או אלבום חדש. לא בא לי, אף פעם לא בא לי (צוחקת). טוב לי איפה שאני. הקלטתי שלושה שירים חדשים עם נפתלי אלתר, אני מתארחת במופע שלו ב־16 בנובמבר בפסטיבל הפסנתר, וגם הקלטתי שיר חדש עם יא יא מהדג נחש שאמור לצאת בקרוב. כל הזמן קורים דברים, ואני מודה לאלוהים על זה".

 מזל טוב: מיכל אנסקי בהיריון

• רוצים להשאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם

• זמר ההפרדה: "אני לא מדיר נשים"

ומה עם מופע שלך? לא כאורחת?

"האמת היא שאין לי כוח. טוב לי איפה שאני. אין לי כוח להפיק מופע. אני לא מתגעגעת לדבר הזה, וסליחה מהקהל שלי שבאמת כל הזמן שואל ברחוב מה עם מופע. אגב, להקליט אני תמיד מוכנה. עכשיו אני מוציאה דיסק של מופע הג'אז שעשיתי במשך שש שנים. אני לא פוסלת שאוציא עוד אלבום משלי, אבל אני לא מאלה ששואפים להגיע לקיסריה, אין לי את זה. אני שמחה שאוהבים אותי".

בפסטיבל ראשון לציון, שיתקיים בסוכות בפעם ה־32, יעלה מופע לציון 40 שנה ללהקת "גזוז". במופע יארח דני סנדרסון את מוש בן ארי, בניה ברבי, מאור כהן, שפיטה - וגם את מזי כהן.

"זה מטורף שעברו 40 שנה מאז שהלהקה היתה פעילה", אומרת כהן. "בזמנו זה היה כמו להיכנס לביטלס. אחרי ההצלחה של 'כוורת', היו 200 נבחנות לתפקיד הזמרת בלהקה. התברכתי. עוד לא הספקתי להשתחרר מהצבא, וכבר נכנסתי ל'גזוז'. הלהקה התפרקה אחרי שנה, אבל השאירה שירים נצחיים. נשארנו בקשר כל החברים בלהקה".

יש מחשבה על איחוד?

"אי אפשר לדעת. כרגע מדובר במופע מחווה חד פעמי עם אמנים אחרים שלא היו בלהקה. אני מאוד מתרגשת לקראת המופע הזה. אם היינו יכולים לאחד את כל חבורת גזוז - זה היה כל כך נפלא. הייתי הולכת על זה".

שמעת על זה שאופרת הרוק "מאמי" עובדה לסרט שעתיד לצאת? 

"מאוד מסקרן אותי לצפות בו. 'מאמי' היתה אופרת רוק מדהימה. זו יצירה מאוד חשובה שעד היום מאוד רלוונטית וחלק מהשירים ממנה מושמעים עד היום. הדבר שאני הכי זוכרת משם זה את המשפט ש'ישמעאל ויצחק אחים היו, ואב לנו אחד בשמיים'. אנחנו חייבים לדעת להסתדר פה ביחד. לצערי, לא כולם הבינו את המסר הזה". 

 מזל טוב: מיכל אנסקי בהיריון

• רוצים להשאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם

• זמר ההפרדה: "אני לא מדיר נשים"

• אחרי דוכין: גם דני רובס ביטל הופעה בי-ם

• דניאלה פיק וטרנטינו מצפים לילד ראשון

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר