הסוד העצוב של איסמעילה סורו

קשר בני יהודה הסתיר מחבריו את מות אביו כדי שיוכל לשחק נגד נפטצ'י באקו • הערב יוביל את חבריו במשחק מול מאלמו בפלייאוף ההעפלה לשלב הבתים של הליגה האירופית

צילום: אלן שיבר // איסמעילה סורו. מקצוען בלתי מתפשר

לא רבים נתנו לבני יהודה סיכוי להמשיך להיות רלוונטית לפני המפגש מול נפטצ'י באקו ,העשירה פי כמה מהקבוצה הצנועה מתל אביב. למרות הפסימיות, הערב (20:00, ישיר בספורט 4) יעלו הכתומים למגרש במאלמו למשחק הראשון מול השבדים בפלייאוף מוקדמות הליגה האירופית. 

 

לעמוד המיוחד לקראת חזרתה של ליגת העל לחצו כאן

 

בשנה שעברה הפך איסמעילה סורו לאחד משחקני המפתח של בני יהודה, והאוהדים כבר היו בטוחים שהוא יהיה מהראשונים לעזוב בקיץ לאור החיזורים מבית"ר ירושלים וממכבי חיפה, אבל לקשר מחוף השנהב היו תוכניות אחרות לגמרי. הוא רצה להישאר, קיבל מהבעלים ברק אברמוב חוזה משודרג, והערב הוא ינסה לעזור לכתומים לצאת בשלום ממאלמו ולהעביר את ההכרעה הביתה.

 

אבוקסיס באימון המסכם במאלמו. יעשו את הבלתי יאומן? // צילום: אי.פי.איי

 

סורו נזקק לכמה חודשים עד שקיבל קרדיט לקראת סוף העונה. בשכונה אפילו שקלו לשחרר אותו, אך לאחר ששיחק בפלייאוף העליון והציג יכולת טובה לא היתה סיבה שהשידוך לא יימשך. 

 

על החיבור העצום שיש לסורו עם הכתומים ועל הרצון הגדול שלו להתקדם ככדורגלן יעיד הסיפור הבא. יומיים לפני המשחק הראשון של הקבוצה מול נפטצ'י באקו באזרבייג'ן, קיבל סורו בן ה־21 את ההודעה הקשה והעצובה ביותר שהיה יכול לקבל - אביו החולה הלך לעולמו. סורו לא רצה לוותר על ההזדמנות לשחק בליגה האירופית ולא אמר דבר לאנשי הקבוצה.

 

"הוא התנהג רגיל לחלוטין", סיפרו אתמול בבני יהודה, "רק אחרי המשחק הראשון הוא סיפר לנו שאבא שלו נפטר". כשסורו סיפר להנהלה ולצוות המקצועי על הטרגדיה במשפחתו, היתה לו דרישה - לא לפרסם את המידע עד אחרי הגומלין, כדי לא לפגוע בסיכויי הקבוצה לעבור שלב. 

 

"הוא הציב לעצמו מטרה ועשה הכל כדי לעמוד בה", סיכמו במועדון. מכיוון שהכתומים הגיעו לפלייאוף הליגה האירופית, סורו לא טס למשפחתו בחוף השנהב, וייתכן שיעשה זאת רק לאחר צמד המפגשים נגד השבדים. 

 

המשחקים האלה, בטח אם הקבוצה של יוסי אבוקסיס שוב תעשה את הבלתי ייאמן ותעפיל לשלב הבתים, יהיו הדרך הבטוחה של סורו לתחנה הבאה בקריירה - מעבר לקבוצה בליגה בכירה יותר באירופה. 

 

בחוזהו החדש לא הוכנס סעיף שחרור, ובני יהודה צפויה לדרוש עליו בעתיד כ־2 מיליון יורו, אבל כדי שההצעות האלה יגיעו, כבר הערב הוא צריך שוב להתמקד במשימה המקצועית שלו.

 

אבוקסיס צפוי לפתוח הערב בהרכב כמעט זהה לזה שניצח את באקו. השינוי היחיד שמסתמן יהיה בעמדת המגן השמאלי, כשמתן בלטקסה, שרק הצטרף לקבוצה בתחילת השבוע, צפוי לפתוח בהרכב במקום אמיר רוסטום.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר