דואר ישראל יקים מחסנים במודיעין

הצפי להתרחבות: הרבעון הראשון ב־2020 • היקף ההשקעה במחסן: 25 מיליון שקלים • "ההתרחבות תעזור לעמוד בקצב השוק"

צילום: יונתן שאול

חברת דואר ישראל תקים מחסנים לוגיסטיים במודיעין ברבעון הראשון של 2020, כך אמר אתמול דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל בוועידת גו איקומרס 2019 מבית מידע כנסים. היקף ההשקעה במחסן יעמוד על כ־25 מיליון שקלים. 

על פי נתוני אתר statista.com, בשנת 2018 הוציא הציבור הישראלי כ־13 מיליארד שקלים בהזמנות מחו"ל, ועד שנת 2023 צפוי גידול של כ־50% בהיקפים, ל־20 מיליארד שקלים. בשנת 2019 צפויה חברת הדואר למסור כ־70 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל.

לדברי גולדשטיין, שוק הסחר המקוון הפך "מורכב ומאתגר בשנים האחרונות בעקבות הגידול המואץ בהזמנות. כל חברות הלוגיסטיקה מתמודדות עם אותם אתגרים, המצריכים היערכות שונה מאשר בעבר. הגידול בכמויות המשלוחים מצריך כיום יותר פתרונות הטסה, מעקב ובקרה הדוקים יותר אחרי משלוחים, קיצור זמני המסירה, ניצול מרבי של משאבי ההובלה ועוד. מגמות אלו מחייבות יצירת ערך חדש ללקוחות וסל פתרונות מותאם, לצד התמקצעות ייחודית, הקמת תשתיות מבוססות ויכולת לעמוד בקצב השוק. הדואר הוא השחקן המשמעותי ביותר בשרשרת האספקה, ואתגרים אלה פותחים בפניו מגוון הזדמנויות".

בשנת 2018 חברת דואר ישראל מיינה ומסרה 65 מיליון חבילות, ועד סוף 2019 היא צפויה למסור כ־70 מיליון חבילות. כדי להיערך לגידול בחבילות, החברה השקיעה יותר מ־100 מיליון שקלים בהקמת מרכז הסחר המקוון במודיעין ובפיתוח אמצעים טכנולוגיים מהמתקדמים בעולם למיון, לשינוע ולמסירת החבילות. 

לדואר ישראל מערך לוגיסטי הכולל צי רכב הפוקד בכל יום כל יישוב בארץ, וכן תשתית מחשוב מתקדמת שערוכה להיקפי הסחר בסטנדרטים בינלאומיים. כחלק מההיערכות לגידול בסחר המקוון, חברת דואר ישראל משלימה את המעבר לקריה המתפרסת על שטח של 50 דונם, אשר תיפתח במלואה בתחילת שנת 2020.

על פי סקר של ארגון הדואר העולמי IPC, שפורסם בנובמבר 2018 ונערך בקרב 33 אלף נשאלים ב־41 מדינות, 46% מהמשלוחים נמסרו באמצעות דוורים בתיבות המכתבים בבתים ו־54% נמסרו באמצעות שליחים מדלת לדלת ודרך מרכזי מסירה.

עוד עולה מהסקר כי ברחבי העולם עיקר הקניות (63%) מתבצעות מהאתרים עלי אקספרס, wish, איביי ואמזון ו־38% מהחבילות בעולם נרכשות בסין. מספר לא מבוטל של צרכנים (70%) מבקשים לדעת את עלויות המשלוח מראש.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר